Another worst flight ever

4 januari 2016
De wekker gaat deze trip iets later, we vliegen namelijk pas om 1 uur 's middags. We pakken de laatste spullen in en om 10 uur komen we aan op Schiphol. Daar aangekomen kunnen we gelijk inchecken voor onze vlucht. We waren online al ingecheckt, dus alleen even de koffers dumpen. We zijn trouwens het zusje en ik. Onze geheime vakantie, wat een hoop moeite heeft gekost om geheim te houden. Ik wil altijd van de daken schreeuwen dat de vakantie begint! Toch is het me gelukt om het aan niemand.. euhm.. bijna niemand te vertellen haha!

Anyway, we zijn ingecheckt en halen de nodige dollars voordat we door de douane gaan. De nieuwe douane op Schiphol gaat super snel en zelfs als mijn tas nog even een extra controle nodig heeft zijn we er binnen no-time doorheen. We beginnen de trip goed met een lekker McDonalds ontbijtje. Hamburgers en kipnuggets! Na het ontbijt doen we nog een rondje langs wat winkels en gaan dan naar de gate. Alles gaat gelukkig volgens schema en na m'n random screening (ligt dat aan de baard?) kunnen we aan boord van American Airlines naar Philly. 'Nee niet weer American Airlines naar Philly!' Deze vlucht kwam ons nou eenmaal het beste uit en was de helft goedkoper dan alle andere maatschappijen. Dan nemen we het feit dat er geen entertainment aan boord is maar voor lief. Het eten valt wel mee dit keer, heb weleens erger gehad en zo krap zitten we nou ook weer niet. We hadden zelf ook wat entertainment meegenomen zoals een spel kaarten, boeken en Angry Birds. De vlucht gaat redelijk snel voorbij en dan zijn we op Philadelphia Airport. Costums & Inmigrations gaat vrij vlot en we treffen ook een supertoffe douanier en maken zelfs een praatje over Horror Nights. Awesome!

Hierna begint de ellende, want de rij voor controle is superlang. Stressvlekken in de nek, want we hebben nog een vlucht om te halen! Nét optijd voor het boarden komen we aan bij de gate en daar zien we dat er vertraging is. Het boarden gaat nog wel even duren.. uiteindelijk zitten we een uur te wachten en kunnen dan eindelijk aan boord. Doodmoe! We zijn helemaal op van van de overstapstress, lange vlucht en het wachten. De tweede vlucht duurt ongeveer 5 uurtjes, dus dat zal wel meevallen. We hopen lekker te kunnen slapen. Helaas gooit een hysterisch kind roet in het eten en zit de hele vlucht te gillen en te krijsen. En als ik zeg hele vlucht, bedoel ik ook hele vlucht. Zowat nonstop! Dodelijk vermoeiend en een hoog irritatiefactortje. Moeders kan het niks schelen en doet niet eens moeite om hem stil te krijgen. Zijn we lekker mee zo'n kind voor ons. Een helse vlucht dus weer en lijkt 10x zo lang te duren!

Als het vliegtuig landt gaan we zo snel mogelijk van boord en halen onze koffers, die al snel van de band komen rollen. Dat scheelt weer wachten! Buiten hoeven we ook niet lang op de shuttle te wachten en na ongeveer een half uur worden we bij ons hotel afgezet. Het is inmiddels 12 uur 's nachts en met het tijdsverschil dus 9 uur 's morgens voor ons. 24 uur onderweg en eindelijk op bed ploffen! Het is nu dus Tsum Tsum Tuesday, dus gelijk maar opblijven om te kijken of het Sofie lukt de Lion King tsums te pakken te krijgen. Dat is gelukt, dus snel de lichten uit en de ogen sluiten. Nog even uit het raam kijken, want we hebben een mooi uitzicht op een zeker gekleurd reuzenrad..