Everywhere you look..

12 januari 2016
Al járen staat deze stad op m'n bucketlist en nu is het dan eindelijk zover. In 2 dagen tijd gaan we zoveel mogelijk van deze stad bekijken. We beginnen de eerste dag met een tramritje richting de pier. Daar melden we ons bij Alcatraz Tours voor een bezoekje aan deze gevangenis. We hebben geluk en kunnen nog met een eerdere tour mee. Al snel staan we op de boot en halen daar een klein ontbijtje aan boord. Een heerlijk boottochtje in de ochtendzon en niet veel later kunnen we van boord en staan dan op Alcatraz Island. We lopen hier een tijdje rond en doen de audio tour door de cellenblokken. Heel gaaf om dit allemaal te zien, erg indrukwekkend. Absoluut een must-do als je in San Francisco bent. Weer terug op het vaste land lopen we naar Pier 39 en gaan lekker eten bij het Hard Rock Café. De Pier is fantastisch om rond te lopen. Er hangt een gezellig sfeertje en er zijn allerlei leuke winkeltjes en tentjes. Ook zien we hier de zeeleeuwen liggen. Super leuk! Via Fisherman's Wharf lopen we naar Ghirardelli Square en daar pakken we de streetcar terug naar Chinatown. Het is even zoeken naar ons hotel en via allerlei foute souvenirwinkeltjes (waar we het nodige aanschaffen) vinden we eindelijk ons hotel. Bekaf van al die heuvels op en af! We dumpen de spullen op de kamer en gaan dan nog even op pad in de omgeving van het hotel. Zo bezoeken we de Disneystore, halen wat lekkers bij Walgreens en gaan nog even wat kleins eten bij McDonalds.

13 januari 2016
Onze tweede dag beginnen we in het Walt Disney Family museum. Erg interessant om te zien en een absolute aanrader voor Disneygeeks. Je kunt hier van alles zien, van de originele oscars tot een schitterende maquette van Disneyland. Vanaf hier heb je ook een mooi uitzicht op de Golden Gate Bridge, maar dat is voor ons niet goed genoeg. We lopen richting de brug, wat nog een aardige klim is en we zeker een half uur onderweg zijn. Bij de brug aangekomen hebben we een schitterend uitzicht en maken de nodige foto's vanuit alle mogelijke invalshoeken. Heerlijk touristisch! Dan maken we de bus naar de Painted Ladies. Heel gaaf ook om dit in het echt te zien. Vanaf het grasveld heb je een mooi uitzicht over de stad en hoor je automatisch de tune van 'Full House' in je hoofd. Hier vlakbij vinden we een leuk tentje om lekker pizza te eten. Een erg aparte pizza-taart krijgen we voorgeschoteld. Congratulations San Francisco! You've ruined pizza.. Vanaf hier is het even puzzelen met de busroutes, maar komen uiteindelijk bij Lombard Street uit. De beroemde 'crooked street' is erg tof om te zien. Helaas hebben we geen auto en rijden we er niet vanaf. Maar moeten wel een hele klim maken over bizar steile wegen. Doodmoe! Terug bij ons hotel bezoeken we nog wat winkeltjes, op zoek naar leuke Funko Pops en die zijn er genoeg. Dan is het tijd om de koffer weer in te pakken, wat steeds lastiger wordt met al die souvenirs. Via Supershuttle regel ik voor morgenvroeg een shuttle naar het vliegveld. Ons bezoekje aan San Francisco zit er helaas alweer op. Gelukkig is de vakantie nog niet voorbij en vliegen we de volgende dag naar onze laatste bestemming.

14 januari 2016
De wekker gaat weer vroeg en de Supershuttle brengt ons naar het vliegveld van San Francisco. Het is niet zo'n hele lange rit en we zijn gelukkig ruim op tijd. We kunnen gelijk inchecken en gaan snel door de douane heen. Voordat we aan boord gaan van het vliegtuig hebben we nog tijd om te ontbijten. Dit doen we bij 'Boudin', de beroemde bakkerij uit San Francisco. We halen allebei een chicken sandwich en deze smaakt geweldig. Echt heerlijk brood hebben ze hier! De vlucht met United duurt zo'n 6 uur en met het nodige tijdsverschil komen we 's avonds pas aan in New York. Hier zitten we erg lang te wachten op de Supershuttle die ons naar het hotel zou brengen. Ondertussen zit er een gekkie in haar eigen wereldje allerlei dingen te schreeuwen. Met moeite houd ik m'n lach in haha. Welcome to New York City! De shuttle maakt nog allerlei stops en doodmoe komen we aan bij ons hotel 'The Manhattan'. We zitten niet op een hele hoge verdieping, dus niet echt een fantastisch uitzicht. Maar wat maakt het uit.. We zijn New York en vanaf ons hotel is het 3x vallen voordat je op Times Square bent. Ideaal! Snel naar bed, we kunnen niet wachten om morgenvroeg op pad te gaan. Start spreading the news..