Concrete Jungle where dreams are made of

15 januari 2016
Onze eerste dag in New York City beginnen we gelijk goed met het ultieme Amerikaanse gevoel. We gaan namelijk een bezoekje brengen aan Miss Liberty herself. Statue of Liberty moet je als Amerika-liefhebber toch een keer bezocht hebben in je leven. Allebei keken we hier enorm naar uit en na een klein ontbijtje bij de Starbucks kunnen we aan boord van de boot die ons naar Liberty Island zou brengen. Enorm strenge security is hier helaas ook nodig, je komt niet zomaar op het eiland terecht. Met onze tickets kunnen we ook naar boven, maar dat heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Het is echt fantastisch om hier nu eindelijk te zijn, wat is het tof om het Vrijheidsbeeld in het echt te zien! Ellis Island slaan we over en na een uitgebreide fotosessie pakken we de boot terug. We lopen over Wall Street, bekijken de hoge gebouwen, gaan naar Ground Zero, lopen over de Brooklyn Bridge en lunchen bij TGIFriday's. Hier hebben ze een heerlijke flatbread. Thank God It's Friday!

Hoog op m'n 'must see' lijstje van New York staat het appartement uit Friends. Dit blijft m'n alltime favoriete tv-serie, ik kan hier oneindig naar blijven kijken en lig op voorhand al in een deuk, omdat ik weet wat er gaat gebeuren. Best show over! Vorig jaar heb ik Central Perk in het echt mogen zien in de Warner Bros Studios en vandaag zien we het appartement van Monica & Rachel. Héél gaaf en absoluut een hoogtepunt van ons bezoek aan NYC. Vanaf hier pakken we de metro naar Times Square en bezoeken daar oa de Disney Store. Deze mag niet ontbreken natuurlijk en de exclusieve NYC Tsums gaan gelijk in ons mandje. In the pocket! Super leuk! Ons hotel ligt 1 blok verder van Times Square, dus we maken daar even een korte stop om de spullen te dumpen en bij te komen voordat we weer op pad gaan.

Als avondeten schuiven we aan bij Applebee's, want het werd wel weer tijd voor een lekkere burger. Dat is alweer even geleden sinds we de laatste burger van de trip hebben gegeten. Volgens mij was die bij Johnny Rockets in Anaheim de laatste. Bij Applebee's kun je heerlijk eten en hier hebben ze ook weer sweet potato fries. Die zijn zo lekker! Na het eten is het tijd om richting het New Amsterdam Theatre te lopen. Want als je dan toch een weekendje in New York bent, mag een Broadway show niet ontbreken. Uiteraard werd het een Disney musical, Aladdin! We hebben nog niet vaak genoeg Aladdin gezien natuurlijk deze trip. We hebben prima plaatsen en de musical is écht fantastisch! We hebben ook geluk, want we hebben de gehele originele cast. Aladdin & Jasmine zijn geweldig, Iago is hilarisch en wát een briljante Genie! Ook hier steelt Genie de show. Jafar wordt gespeeld door de échte Jafar. Ja de échte Jafar, dat lees je goed. De stemacteur van de Aladdin film uit 1992 speelt nu in deze musical. Hoe gaaf is dat? Erg toffe musical met een aantal fantastische nieuwe nummers, speciaal geschreven door Alan Menken. We sluiten de avond af met nog een rondje Times Square.

16 januari 2016
Vandaag slapen we een klein beetje uit en lopen vervolgens naar Rockefeller Center. De eerste locatie van de dag is op een gigantische hoogte met een prachtig uitzicht over de stad. Top of the Rock heeft een schitterende 360 graden view. Met onze tickets mogen we vandaag maarliefst 2 keer genieten van dit uitzicht, 1 keer overdags en vanavond nog een keer! Als we zijn uitgekeken en genoten hebben van het uitzicht lopen we beneden nog wat rond en bezoeken wat winkeltjes. We pakken de metro richting Queens, want hier zit een shoppingmal met een Hot Topic. Het zusje wou graag naar deze winkel. Hele wereldreis en aangekomen in het winkelcentrum blijkt hij gesloten te zijn. Wat een ellende haha! Wel hebben ze nog een Disneystore en we lopen een rondje en eten bij KFC in de foodcourt. Dan maken we de lange reis weer terug en gaan naar Central Park. Hier bekijken we ongeveer een kwart van het park en zijn dan doodop. Nog even kijken bij het Museum of Natural History en dan pakken we de metro terug naar Times Square. We wilden gaan eten bij Ellen's Stardust Diner, maar daar stond een gigantische rij. Dan werd het maar McDonald's en gaan dan terug naar Top of the Rock. 's Avonds is het uitzicht nóg indrukwekkender. Fantastisch al die lichtjes! Op de terugweg bezoeken we nog wat foute souvenirwinkeltjes. Het was weer een mooie dag in NYC!

17 januari 2016
Alweer de laatste halve dag in New York is aangebroken. Gisteravond zijn de koffers ingepakt en deze dumpen we bij het bagage depot van het hotel. We checken uit en gaan dan nog even op pad. Het enige wat we nog op de planning hebben is een bezoekje aan Carlo's Bakery in Hoboken. Hiervoor pakken we de trein naar New Jersey. Heerlijk zo'n cannoli ontbijt bij dé Carlo's Bakery, het originele filiaal! Helaas geen bekende gezichten achter de toonbank. Het smaakt in ieder geval fantastisch! De rest van de dag doen we niks interessants meer, we lopen wat winkels af en kopen de laatste souvenirtjes. Funko Pops, Tsums en noem maar op! We zijn optijd weer aangekomen bij ons hotel en daar wachten we op de Supershuttle die ons naar JFK Airport brengt. Onderweg naar het vliegveld begint het ineens keihard te sneeuwen. Het moet niet gekker worden! Gelukkig valt het allemaal reuze mee, een week later was de grote sneeuwstorm in New York. We hebben geluk! Niet veel vertraging en al gauw zijn we onderweg naar London. Hier halen we de overstap, maar het was wel wat krapjes. Binnen no-time vliegen we van London naar Amsterdam. Niet veel later zitten we weer thuis op de bank. Time flies when you're having fun.. Dat was alweer onze 'Oh zo geheime' Dazzling Holiday!