Going to California

20 april 2015
Vogeltje wat zing je vroeg, is de nacht niet lang genoeg? Het is nog pikkedonker buiten en die klote vogels maken alweer een enorme herrie. Als ik me nog even om wil draaien beginnen de minions te zingen over bananen. Ja ik heb die nog steeds ingesteld als wekker! Half 6 's morgens.. wat een ellende! Het is gelukkig voor een goed doel, het is tijd voor de Californication! Ik pak de laatste spullen in en doe m'n koffer op slot. Gisteren kwam ik erachter dat mijn koffer helemaal geen TSA-slot heeft en ze hem tijdens de Didney Worl vakantie hebben geforceerd om erin te kunnen kijken. Ik was al in staat om lastminute een nieuwe koffer te kopen, maar gelukkig kwam ik nog snel bij zinnen om een los TSA-slot te kopen. Zo is de koffer weer goedgekeurd voor de vakantie. Ik dump alle spullen in de auto, neem afscheid van m'n ouders en van een snurkende Bolt die het geen reet kan schelen dat ik weg ga.

Ik hoef maar liefst 1 hele kilometer te rijden naar Kevin's huis, maar met een kapotte auto is dat nog best een opgave. Kevin's vader brengt ons naar Schiphol en daar zijn we prima op tijd aangekomen. Vlak na ons staat er een gigantische rij bij de balie. Wij waren online al ingecheckt dus dat scheelde ook alweer wachten. Kevin mocht gelijk doorlopen en ik had weer eens pech. Misschien moet ik m'n naam in B100 veranderen. Er was iets mis gegaan met m'n ESTA aanvraag. Ik had m'n paspoort nummer niet goed ingevuld en zag de 'nul' voor een kleine 'o' aan. Dat schijnt wel vaker te gebeuren volgens de stewardess. Ben ik lekker mee, weer 15 dollar armer voor een nieuwe ESTA. Deze kon ik verderop aan een balie opnieuw aanvragen en na betaling werd deze goedgekeurd. Via een speciaal poortje konden we hierna gelijk doorlopen, ik moest even opnieuw inchecken aangezien ik was geblokkeerd voor de vlucht. Koffer dumpen en weer opgelucht ademhalen. Gelukkig moet je 3 uur van tevoren aanwezig zijn op Schiphol en hebben we nog genoeg tijd om dollars aan te schaffen en wat te drinken bij Starbucks. Zo kon ik de stressvlekken wegdrinken en even bijkomen haha.


Aangekomen op Schiphol!


Wist je dat je hier ook met de bus naar toe kan?


Schitterend ook deze raamplaatsen..

We zijn snel door de douane, de tassencontrole en bodyscan heen. Bij de gate moeten we nog een klein uurtje wachten en voor we het weten zitten we in het vliegtuig. Een groot toestel van KLM met zelfs een bovendek. Niet dat we daar zitten, gewoon economy class. Toch boffen we, want de stoel naast ons is vrij en we hebben dus wat extra beenruimte. Het begin van de vlucht spelen we wat spelletjes en sluit ik even m'n ogen met een muziekje op. Ter hoogte van Ijsland hebben we last van wat turbulentie. Ik moet enorm plassen, maar mag dus niet opstaan. Ik heb ook de plasemmer van Dries niet bij me, dus nog eventjes ophouden. De rest van de vlucht probeer ik in slaap te vallen, maar dat wil niet lukken. Ik kijk naar Big Hero 6, The Big Bang Theory, Friends en om de haverklap ongeduldig naar het scherm hoe lang het nog duurt. De vlucht is een uur korter dan gedacht, maar toch kruipt de tijd voorbij. Het eten is ook prima bij KLM, al vond ik het pancake breakfast van Delta lekkerder. We krijgen kip met rijst. Tussendoor krijgen we een aantal drankjes en een zakje chips. Even lijkt het erop dat de kok pit, maar zo'n 2 uur voor de landing krijgen we nog een stuk pizza met toetje.

Na zo'n 10 uur vliegen zijn we eindelijk aangekomen op LAX en staan we als hyena's bij de deur om zo snel mogelijk het vliegtuig te verlaten. Zo hoeven we niet lang te wachten bij de douane en na het onvriendelijke welkom mogen we beide het land in. Bij de kofferband staan we ontzettend lang te wachten en de rij om het vliegveld te verlaten is ook vrij lang. Al met al staan we een uur na landing buiten op het vliegveld te wachten op onze shuttle. Ik had via internet de Supershuttle gereserveerd voor een paar dollar en het was echt ideaal! Opgepikt op het vliegveld en voor het hotel afgezet. We hebben zo'n 15 minuten op de shuttle staan wachten en binnen 3 kwartier waren we bij Discovery Inn in Anaheim. Om de hoek ligt Disneyland. Hoe bizar om dit zo te zien! Heel anders dan in Orlando, de parken liggen hier midden in de stad. Vandaag gaan we nog niet naar Disneyland, maar wat fantastisch om vanaf ons hotel al een glimp op te vangen van Mickey's Fun Wheel en de Tower of Terror.

De hotelkamer is gelukkig al klaar en bevindt zich op de begane grond vlak bij de lobby. De 2e kamer van het hotel, met het zwembad om de hoek. Ideaal gelegen! Het is ook een geweldige kamer met 2 aparte slaapkamers en een prima badkamer. Voor zo'n 250 dollar pp voor 6 nachten met Disneyland op loopafstand is dit nu al perfect! We kleden ons om en frissen ons op, zo'n vlucht is toch vrij vermoeiend. De korte broek gaat aan, insmeren met zonnebrand, zonnebril op en gaan met die banaan. De eerste bestemming is uiteraard Denny's. Cheapass but I love it! Mijn alltime favorite, je kan me 's nachts wakker maken voor een portie seasoned fries. Het is weer ontzettend lekker en we kunnen er tegenaan. We lopen zo'n 20 minuten naar de Walmart om wat boodschappen te doen. Helaas is het geen grote Walmart met geweren, kerstafdelingen, kleding en wat allemaal niet meer, maar een lokale 'Minimart'. Het blijft gigantisch en je kijkt je ogen uit. Wát een hoop soorten pindakaas hebben ze en ik kan echt niet kiezen welke chips ik wil! Wéér pech met de fatmobiles, die hadden ze niet. We hebben een koelkast op de kamer, dus gelijk wat flesjes water en cola inslaan voor de komende week. Voor de prijs van 1 flesje in Disneyland hebben we nu een 6pack! Nog wat chips en american candy mee voor op de hotelkamer en dan in de brandende zon weer terug naar het hotel. Loodzwaar die tassen!


Blijer kun je me niet maken!


En nu moet ik een keuze kunnen maken?


Ze hebben hier ook aapies!

Op de hotelkamer wordt de koelkast gevuld met alle flesjes en gaan we even een uurtje plat. Het is pas 5 uur 's middags, maar met het tijdsverschil is het voor ons gevoel 2 uur 's nachts. Al ontzettend lang wakker en nog geen bedtijd! Na een uurtje zijn we bijgekomen en gaan op pad richting Downtown Disney. Vanaf ons hotel een klein kwartiertje lopen, ook weer ideaal. Downtown is erg gezellig hier, een hoop leuke winkels en restaurants. Ook alweer genoeg leuks gezien om aan te schaffen van de week. Na zo'n 2 uur houden we het voor gezien en begint de vermoeidheid toe te slaan. We lopen op ons gemak terug naar het hotel en duiken ons bed in, zo'n 24 uur sinds we opstonden. Morgenochtend gaat de wekker weer vroeg. Dan is het eindelijk zover. We're going to Disneyland! Ik kan niet wachten tot het eindelijk zover is!

1 opmerking: