Stuck in Wonderland

23 april 2015
Vandaag kunnen we lekker gaan hoppen tussen beide Disneyparken. De eerste 2 dagen hebben we het Disneyland Park en Disney California Adventure al van openingstijd tot sluitingstijd bezocht en al veel kunnen doen. We beginnen de dag met een ontbijtje bij iHop. Hiervoor moeten we een stukje lopen, maar dat valt uiteindelijk reuze mee. Zo lopen we aan de achterkant van DCA en zien zo hoe nep Carsland eigenlijk is. Totale afbreuk van de Disney magie, zo bizar hoe je hier midden in de stad langs een Disneypark loopt. Gelukkig merk je dat niet als je in de parken rondloopt! Bij iHop eten we een lekkere American pancake breakfast. Heerlijke pannenkoeken! Ik ga voor de New York cheesecake pancakes en Kevin heeft een stapel pancakes met blueberries. Na het ontbijt zitten we propvol en lopen we naar het Disneyland Resort. Dit keer lopen we via de andere kant naar binnen en gaan naar DCA.

Aangekomen op Buena Vista Street gaan we op de foto met Chip & Dale. De characters dragen hier outfits die helemaal in de jaren 20 passen, super leuk! We maken een planning welke characters we graag nog op de foto willen en maken dan een rondje door het park. In Hollywoodland regelen we een fastpass voor een meet&greet met Anna & Elsa. Dit gaat hartstikke handig hier. Buiten staat een fastpass automaat en aan het begin van de middag zijn we al aan de beurt. In de tussentijd lopen we naar Carsland voor een foto met Lightning McQueen en zien daar ook gelijk Red the Firetruck. Zo kan ik weer 1 character aan de altijd groeiende collectie toevoegen. Het gaat lekker deze trip! Disneyland heeft een leuk character aanbod en de manier waarop je ze kunt meeten blijft fantastisch. Zo'n gemoedelijke sfeer, alles lijkt vanzelf te gaan. Ik vind het geweldig, zo hoort het ook te zijn. Ik wil hier nooit meer weg!











We lopen weer terug naar Buena Vista Street en lopen daar Pluto tegen het lijf. Pluto is ook in de sferen van de jaren 20 en draagt zowaar een hoedje. Het moet niet gekker worden, Pluto met een hoedje! Daar gaan we graag mee op de foto! Dan gaan we klaarstaan voor een foto met Mickey en vervolgens meeten we Goofy. Na alle foto's wachten we op het showtje van de Newsies. De 'Red Car Trolley' komt aangereden met de news boys aan boord. Dit kleine showtje wordt live gezongen en is gebasseerd op de Broadway musical. Super leuk gedaan! Over hoe Walt Disney is aangekomen in Hollywood. He had a suitcase and a dream! Mickey komt ook nog een kijkje nemen en zingt een stukje mee. Talking Mickey! Blijft fantastisch om Mickey te zien praten. Leuke happening en aanstekelijke liedjes! Hierna is het alweer tijd om onze fastpass te verzilveren voor de Frozen meet&greet. Deze bevindt zich in het Animation gebouw en de rij is vrij kort. Na een klein kwartiertje zijn we aan de beurt voor een leuke meet met Anna & Elsa. En dat zonder een reservering van 60 dagen oud haha.











Onze volgende stop is een themadeel waar we gisteren nog niet geweest zijn, Bugsland! Een soort Toy Story Playland, maar dan in het thema van A Bugs Life. Erg leuk gedaan met een aantal kiddie rides. De eerste attractie die we doen is 'It's tough to be a bug'. Geen favoriet van me, ik blijf die gigantische spinnen die op je af komen maar eng vinden. Voor de rest een leuke 3D film. We lopen wat rond in dit leuke gedeelte en doen dan 2 attracties. Als eerste doen we Heimlich's Chew Chew Train. Hilarisch ritje langs gigantisch eten. Ze maken hier ook gebruik van geureffecten, zo krijg je gelijk trek in animal crackers en candycorn. De andere ride die we doen is Francis' Ladybug Boogie. We draaien wat rondjes en als we zijn uitgedraaid gaan we met Flick op de foto. Lang geleden dat ik hem hebt gezien, dat was tijdens m'n eerste trip naar Walt Disney World zo'n 5 jaar geleden. Tijd voor een nieuwe foto dus!









Om ons bezoekje aan California Adventure af te sluiten gaan we nog met Oswald op de foto. We kunnen hem alleen niet vinden, dus gaan eerst nog even lunchen. Bij 'Award Wieners' halen we een hotdog. Een vrij pittige hotdog, maar hij smaakt prima. Na de hotdogs komen we toch nog Oswald tegen en gaan uiteraard nog eens met hem op de foto. Zo gaaf om hem te meeten. Beste character tijdens deze trip! Dan verlaten we California Adventure voor vandaag en lopen het plein over naar de overkant. Ideale manier van hoppen, 3x vallen en je staat in het Disneyland Park. We lopen over Main Street USA en daar zingen de Dapper Dans vrolijk mee. Dat maakt het plaatje toch af? Aangekomen bij het baby kasteeltje van Aurora komen we erachter dat je hier ook naar boven kunt. Zo loop je langs verschillende diorama's die het verhaal van Sleeping Beauty vertellen. Leuk gedaan! Via Fantasyland lopen we naar Frontierland en zien dat er bij Big Thunder Mountain een korte rij staat. Binnen een kwartier zitten we achterin de trein en maken we de wildest ride in the wilderness. Deze achtbaan is onlangs geupdate met allerlei nieuwe effecten. Het is echt een geweldige rit. De berg ligt er prachtig bij en onderweg kom je van alles tegen. Het hoogtepunt van de rit is uiteraard de BTM Goat. Wat ook geweldig is gedaan is de ontploffende mijn. Geweldig effect! Best BTM ever !!









Achterin Frontierland is de Big Thunder Ranch. Hier kunnen we nog 1 van de laatste weekenden van Springtime Roundup meemaken. Van donderdag t/m zondag kun je hier de Disney bunnies ontmoeten. Het is hartstikke rustig en kunnen uitgebreid op de foto met Stampertje, Rabbit, White Rabbit, Brer Rabbit én Roger Rabbit. En dat is nog niet alles, want ook Mickey & Minnie hebben een super leuke Springtime outfit aangetrokken en kun je op de foto met Pluto. Pluto draagt konijnenoren. Eerst een hoedje en nu weer dit, het moet niet gekker worden. We gaan met alle characters op de foto en tussendoor is het even een lekker rust momentje op de Ranch. Er zijn allerlei glee-clubs en zangkoren van Amerikaanse scholen die omstebeurt hier mogen optreden. Ze zingen wel allemaal begrafenisnummers, dus de stemming zit er lekker in. Zo zitten we hier een uur of 2 op de ranch en lopen dan door naar Fantasyland.

In Fantasyland aangekomen zien we Ariel lopen en gaan we erachteraan voor een fotootje. Alles kan hier rond Fantasyland. Elke dag zie je weer andere characters rondlopen, super leuk! We zien ook Peter Pan & Captain Hook en de Madhatter & Alice voorbij lopen als we in de wachtrij staan voor de Alice in Wonderland ride. Deze hadden we nog steeds niet gedaan. Een darkride van Alice in Wonderland, welke onlangs ook een update heeft gehad met moderne effecten. De stijl van een ouderwetsche darkride, maar weer helemaal fris voor de komende jaren. Fantastisch! Het is echt een super leuke darkride.

Eenmaal boven aan gekomen stopt ons karretje ineens. We waren bijna buiten en de deuren zwaaien open en binnen gaat de werkverlichting aan. Geen idee wat er aan de hand is en we zitten een tijdje te wachten en om ons heen te kijken. Na een tijdje komt er een medewerker ons bevrijden uit het karretje en mogen we achter hem aanlopen. Ik vraag gelijk of we foto's mogen maken of mogen filmen, maar dat mag helaas niet. Dan lopen we terug de attractie in langs de Queen of Hearts en de spelkaarten om nog meer mensen uit karretjes te halen. Dan gaat er een deur open en staan we ineens in de werkplaats. Er wordt verteld dat we de deur links moeten nemen en de medewerkers gaan er vandoor. Dan lopen we de trap af en staan weer in Fantasyland. Geen idee wat er nou is gebeurd. We krijgen niet eens een fastpass voor een andere attractie, de medewerkers lopen niet eens met ons mee om ons veilig de weg te wijzen. Beetje gek, maar ik heb wel m'n gewenste evacuatie gehad. Dat is altijd leuk!





















Het is inmiddels alweer tijd voor de parade. Die hadden we van de week gemist en nu werd het wel tijd om Soundsational te bekijken. We vinden een mooi plekje onder een boom vlakbij Pixie Hollow. Zo zien we straks de parade recht op ons afkomen. Kevin loopt even naar een rookplekje en ik sta te wachten. Binnen 1 minuut is Kevin terug. Hij heeft de Fairy Godmother gespot bij het kasteel dus gaan we daar snel heen voor een fotootje. Een echte oude fee staat er bij de wensput en al snel zijn we aan de beurt. Een leuke foto met het kasteel op de achtergrond. 'You don't have castles like this in Holland, right?' - 'No but we do have a much bigger castle at Disneyland Paris'. Dat vond ze niet zo grappig haha. Na de foto's loopt Kevin naar z'n rookplek en ik terug naar onze paradeplek. Ik zit een tijdje op het hekje te wachten en opeens breekt het zweet me uit. Ik voel me niet helemaal lekker en als Kevin terug is wil ik snel naar het toilet. Ik kan alleen de weg nog niet oversteken, want de Frozen pre-parade komt voorbij. Nouja pre-parade? Het is maar 1 float met Anna & Elsa erop. Zodra deze voorbij is gereden, en ik in de verte de parade al zie aankomen, moet ik toch écht snel oversteken en naar het toilet rennen.

Hierdoor mis ik helaas wel het begin van de parade en mag ik de weg niet meer oversteken om op onze plek te gaan staan. Dan ga ik op een bankje zitten bij het kasteel en zie de parade van afstand aan me voorbij gaan. Tussendoor moet ik nog 2x snel naar het toilet gaan. Wat een ellende! Als de parade is afgelopen loop ik naar Kevin en besluit ik om het hierbij te laten voor vandaag. Ik voel me helemaal niet lekker en ga terug naar de hotelkamer. Kevin blijft nog in het park en we spreken af dat ik wel zou bellen als ik terug zou komen.

Eenmaal aangekomen op de hotelkamer, kostte nogal wat moeite door alle enquêtes af te wijzen, spring ik snel onder de douche en ga even op bed liggen. Zo had ik me deze dag niet voorgesteld. Ik denk dat ik iets verkeerd hebt gegeten. Maar wat? De pittige hotdogs? De pancakes van iHop? Ik val even in slaap en voel me daarna nog steeds niet lekker. Helaas geen avondje Disneyland meer, ook al was ik graag nog terug gegaan om te kijken naar World of Color. Als ik Kevin wilt sms'en dat ik niet meer kom, krijg ik van hem een sms'je dat hij onderweg is naar het hotel. Niet zo'n leuke avond, ik blijf op bed liggen, neem wat aspirines en hoop dat het morgenochtend over is, want ik blijf niet de hele dag op de hotelkamer. Ellende!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten