Hooray for Hollywood

28 april 2015
Onze laatste dag in Hollywood is aangebroken. De koffers staan klaar en we checken weer vroeg uit. We lopen over de Hollywood Boulevard en zijn op zoek naar een lekker ontbijtje. Dan kunnen we tijdens het eten kijken wat we nog willen doen. Bij 'The Coffee Bean & Tea Leaf' halen we ons ontbijtje, daar schijn je de lekkerste koffie van Hollywood te kunnen drinken. Ik heb geen idee, want ik drink geen koffie. Voordat we naar binnen lopen worden we aangesproken door iemand met flyers. Dat is ook niet de eerste keer, om de haverklap word je hier lastig gevallen. Er waren nog 5 plekken over in z'n busje voor de tour door Hollywood. Speciale aanbieding voor ons. Ja vast, dat hebben we vaker gehoord haha. Toch valt de prijs ons mee, we hebben het dubbele bedrag overal gezien, en besluiten om het gewoon te doen. Toch iets wat je gedaan moet hebben in Hollywood. De tour begint over een klein uurtje.

Na een uurtje wachten komt er een krakkemikkige auto aangereden en stappen we in. Als we dit maar overleven! We mogen achterin plaats nemen, naast nog 2 Nederlanders (hoe krijgen we het voor elkaar!), en hebben een mooi zicht op allerlei beroemde locaties. De tour duurde zo'n 2,5 uur en was erg leuk om gedaan te hebben. Geen idee wat er allemaal waar is wat er gezegd wordt. Je moet maar geloven dat Michael Jackson écht in die kamer is overleden en dat Ozzy Osbourne écht achter dat grote hek woont. Achteraf heb ik ook geen idee meer welke ster er bij welk hek hoort. Maar dat doet er ook allemaal niet toe. We hebben ons vermaakt, schitterende huizen gezien, lekker door Beverly Hills gereden en een mooi uitzicht vanaf de Hollywood Hills gehad. Hier was onze enige stop en konden we foto's maken van Los Angeles en het Hollywood Sign. Een leuke ochtend hebben we zo gehad! We hebben zelfs de Playboy Mansion gezien, ook al ziet het er op google heel anders uit, haha!

Tony Stark's huis!

Playboy Mansion blijkbaar

We werden gelukkig weer veilig afgezet op de Hollywood Blvd. Dat was toch een enorme opluchting. Het is vandaag een bloedhete dag en we hebben dorst gekregen van de lange tocht. Zo komen we voor het eerst deze trip bij de McDonalds terecht. Meestal kom ik nooit bij Mickey D's in Amerika, behalve als het echt niet anders kan op het vliegveld. Bij de Mac halen we wat te drinken en als je er dan toch bent gelijk een portie kipnuggets. We hebben nog wat tijd te doden hier in Hollywood, voordat we straks op de bus stappen naar Las Vegas. Tijd om de Walk of Fame helemaal af te lopen. Een aantal sterren zien we blijkbaar over het hoofd en we zien voornamelijk de grote onbekenden van vroeger. Bij de sterren die we wél kennen maken we de nodige foto's. Ik heb vandaag m'n Kermit shirt aan en als we langs de ster van Kermit lopen moet ik daar uiteraard even mee op de foto. Ik verbrand zowat m'n knieën op de hete stenen, maar ik heb m'n foto! Uiteraard wil ik ook nog even langs bij de Jim Henson Studios voor een fotootje. Hierna gaan we lekker lunchen bij Wendy's, halen wat te eten en drinken voor onderweg en gaan dan terug naar ons hotel om een taxi te regelen. Zo kunnen we makkelijk naar Union Station met onze koffers. We staan even in de file, maar we zijn ruim op tijd aangekomen op het station en zoeken dan de Megabus op. Vegas here we come!

Het is een lange reis naar Las Vegas. We hebben goede plekken in de bus, bovenin op de eerste rij. Dus we hebben geen last van lastige mensen voor ons en kunnen goed naar buiten kijken onderweg. Het uitzicht is dan ook iets wat je niet wilt missen. Zodra je de drukte van Los Angeles verlaat kom je langzaam maar zeker in de woestijn terecht. Schitterend om dit eens te zien! Het liefst zou ik een stukje offroad gaan richting Route 66, maar dit is ook fantastisch. We genieten van een mooie sunset in de woestijn en na een korte stop ergens in the middle of nowhere, waar we nog wat lekkers te snacken kunnen halen voor de rest van de reis, rijden we verder. Het is inmiddels pikkedonker en ineens ( of nouja ineens, we zitten al zo'n 7 uur in de bus! ) is er licht aan de horizon. Vegas! Overal lichtjes! Wat een prachtig gezicht. We worden gedropt bij een busstop en daar is het even puzzelen hoe we bij het hotel komen. Een taxi kunnen we niet vinden, maar met een beetje hulp van een aantal touristen weten we welke bus we moeten pakken. Zo'n 5 minuten rijden is het naar ons hotel, Luxor. Bij binnenkomst kijken we onze ogen uit. Wát een hotel! Gigantisch! En dat is alleen nog maar de lobby. Hier checken we eerst in bij de Mlife-desk. Zo zijn we geregistreerd en krijgen we een pasje. Met dit pasje krijg je op diverse locaties korting en kun je in de gokautomaten stoppen om punten te verzamelen. Bij een x-aantal punten verdien je er ook prijzen mee. Maar zover zal het bij ons niet komen. Wij melden ons aan bij Mlife vanwege het MyVegas spelletje op facebook. Zodra we zijn ingecheckt bij het hotel zelf, gratis!, lopen we naar de lift. Doodeng deze lift, want deze gaat diagonaal. Het hotel is namelijk een grote piramide! Onze kamer bevindt zich op de 9e verdieping en is ook een fantastisch ruime kamer. Dat hebben we goed voor elkaar met een beetje spelletjes spelen. We duiken snel ons bed in, dat ook héérlijk ligt, en zetten even geen wekker. Vegas hoef je toch niet op de vroege ochtend te zien!

1. Ik ben nu wel benieuwd naar meer berichten over Las Vegas! :)

2. Heh 7 uur met de bus, het is toch maar een uur of 4 rijden? Tenminste zolang deden wij er met de auto over.
    Leuk dat je ook Myvegas speelt. Ik heb al 2 overnachtingen in Mandalay Bay en een aantal buffetten bijkleur gespeeld.