Sleeping in a city that never sleeps

2 mei 2015
Gisteravond zijn we vertrokken vanuit Las Vegas en vandaag komen we in alle vroegte aan op JFK. Ja je leest het goed, we zijn nu in New York City! Fantastisch om gewoon even te doen. Knettergek natuurlijk. Om 6 uur 's morgens landt het vliegtuig weer veilig en dat is een enorme opluchting. Tijdens de nachtvlucht, waar iedereen ligt te slapen, gaan ineens de lampen aan en beginnen de stewardessen te rennen. Ik kijk verbaasd om me heen en een enkeling kijkt op, voor de rest slaapt iedereen rustig door. Geen idee wat er nou aan de hand was, want de lichten gaan weer uit en iedereen slaapt verder alsof er nooit iets is gebeurd. Ik kan niet meer slapen en zit met samengeknepen billen tot we in New York zijn geland. Doodeng!

Gelukkig hebben we het overleefd en zodra we het vliegtuig hebben verlaten ga ik even voor de zekerheid navragen hoe het zit met onze bagage. Ik ga er vanuit dat deze zijn door gelabeld naar Amsterdam, maar je weet maar nooit. De vriendelijke dame die ons helpt is nogal lang van stof en na 20 minuten zijn we heel wat informatie wijzer geworden. We weten nu precies hoe we het makkelijkst en goedkoopst op Times Square terecht komen. En we wilden alleen maar weten of we de koffer opnieuw moesten inchecken. Met deze informatie, en wat gratis Delta-pretzels, op zak lopen we naar de vertrekhal en halen een metro-ticket en een lekkere donut bij Dunkin' Donuts. Het is een hele wereldreis om bij Times Square terecht te komen. Waar zijn we in Godsnaam aan begonnen? Eerst moeten we een rondje maken met de monorail van JFK en daarna stappen we op de bus. Deze bus rijdt door de ghetto van New York. Bij het eindpunt stappen we uit en daar stappen we over op de metro. Daar hebben we ook oneindig veel haltes van gezien en komen dan uiteindelijk op Times Square terecht. Wat cool om dit weer eens te zien, helaas net zo gehaast als de vorige keer tijdens de Muppetational Vacation.

We maken een rondje langs de Disneystore, M&M World en gaan dan lekker ontbijten bij AppleBee's. Een lekkere stapel pannenkoeken gaat er wel in! Na het ontbijt lopen we via Rockefeller Center terug naar Times Square. We zien de studio van Jimmy Fallon en maken een foto bij het wereldberoemde kruispunt. Het blijft bizar om dit in het echt te zien. Zo anders! We willen nog een hoop zien hier in New York, maar dat gaat helaas niet. Dat wisten we van tevoren natuurlijk. De vermoeidheid slaat ook enorm toe en we besluiten om nergens meer naar te kijken en de wereldreis terug te maken. Ooit ga ik eens goed naar New York om alles uitgebreid te kunnen zien! In de metro hebben we veel moeite om onze ogen open te houden. Na elke halte vallen m'n ogen dicht en bij de volgende 'schrik ik wakker'. Vermoeiend zo'n dag! We hebben niet echt van New York kunnen genieten, we zijn kapot. Gelukkig vallen we niet écht in slaap en stappen weer op de bus en monorail. Zo'n anderhalf uur later zijn we aangekomen op het vliegveld en gaan op zoek naar onze gate. Eerst nog even inchecken, door de douane heen en dan moeten we nog een tijdje wachten tot onze vlucht gaat.

We zijn er veel te vroeg bij, maar we hebben nu geen stress om op tijd op het vliegveld aan te komen. Nog een paar uur te gaan voordat we aan boord kunnen. Veel valt er ook niet op JFK te beleven. We eten een hapje bij de McDonald's (bij gebrek aan beter) en rusten lekker uit. Het wachten duurt lang en zodra we op onze stoelen in het vliegtuig zitten hebben we niet veel moeite met in slaap vallen.  Ik probeer The Hunger Games 3 te kijken, maar val al gauw in slaap. Het grootste gedeelte van de vlucht slaap ik, zo duurt de reis ook niet zo lang. Ik kijk wel nog een aflevering van 2 Broke Girls, omdat ik nieuwsgierig was naar deze serie sinds we op de set zijn geweest in Hollywood. Dat lijkt ook alweer een eeuwigheid geleden! De tijd is voorbij gevlogen. Op Schiphol aangekomen worden we opgehaald door m'n moeder en het zusje. We zetten Kevin thuis af en dan zit de vakantie er toch echt op. Het was een fantastische trip! Geweldig om Disneyland eindelijk bezocht te hebben, ik weet zeker dat ik daar snel weer rondloop. Ondanks dat Hollywood een klein beetje tegenviel was het ook super om het eens in het echt te zien. En dan Las Vegas nog! Fantastisch! Heerlijke vakantie gehad, waar we allebei met veel plezier op terug kijken. En nu? Aftellen tot de volgende trip!