wE Are jaCK'S ManiACS

THey call us maniacs, but we are LEGiON. We rEVel in the carnage of JACk the CloWn. ThE MasteR of mayHem. THe BriNGer of ChAos and ALL tHIngs HalLoWeen HORRor NiGHTs.
I heaR his laUghTer. I WiLL sPread tHe FEARRR. I PLedgE my FAte to JACK!

14 september 2015
Ik heb mezelf aangesloten bij Jack en ben helemaal klaar voor de Halloween Horror Nights! 'Wie is Jack?' hoor ik je niet vragen. Jack the Clown is de horrorclown en host van de Halloween Horror Nights. En Jack is geen vrolijke 'Lekker veur je'-EddiedeClown-clown. Jack the Clown is terug van weggeweest en de chaos zal groter worden dan ooit. Het beloofd een fantastisch spektakel te worden. Nog eventjes en #HHN25 gaat van start. Spannend!!

Vandaag over een week stap ik in het vliegtuig naar Orlando en kom daar 's avonds laat aan. Een lange reisdag dit keer, ik vlieg voor het eerst via Philly. Vanaf MCO heb ik een shuttle geregeld naar m'n hotel op de International Drive. Als ik daar eenmaal bent aangekomen kan ik gelijk de weg oversteken naar Denny's voor een lekkere portie seasoned fries en voor wat boodschappen bij Walgreens. Ideale ligging van m'n hotel. Ik heb nog nooit op de International Drive geslapen, dus ik ben benieuwd hoe het bevalt. Universal ligt op loopafstand, maar voor Disney zal ik gebruik moeten maken van de hotelshuttle. De eerste 2 dagen breng ik door in WDW. De nodige fastpassen zijn al in the pocket en ik begin de vakantie goed met Mickey's Not So Scary Hallowen Party! Het blijft een fantastisch feestje met de Boo to You parade en HalloWishes. Dit jaar is er een nieuwe show bij het kasteel met de Sanderson Sisters uit Hocus Pocus en zijn OogieBoogie & Hades ook van de partij! Later in de week doe ik nog een 2e MNSSHP en ga ik naar de eerste dag van Epcot's Food&Wine Festival. Ook moet ik helaas afscheid nemen van Duffy, want hij gaat Epcot in oktober verlaten. De laatste avond in Disney ga ik met Jenn een drankje doen bij de vernieuwde Tikibar in het Polynesian Resort en vanaf het strandje van Wishes genieten. Mooie afsluiter van de vakantie! In totaal breng ik 5 dagen in Disney World door, maar heb ik niet echt vaste plannen gemaakt welke parken ik doe.

Dan komen we aan bij het Universal gedeelte van de vakantie. Dit keer kies ik voor 4 dagen Universal, waarvan 3 met een Halloween Horror Night! Ik wil optimaal gebruik maken van m'n tijd en alles van het 25e jubileum meemaken. Dat gaat zeker lukken! Samen met Jenn griezelen in de spookhuizen en we hebben ook een character breakfast met Minions geboekt. Een keer wat anders! Op m'n laatste dag kan ik nog een half dagje naar Universal, voordat ik terug moet naar het vliegveld. Het beloofd een mooie trip te worden. Ik heb er super veel zin in! Nog een weekje werken in de Happyvillage en dan is het al zover. Time flies!

Halloween Horror Nights 25!
Zoals ik al zei worden de Horror Nights dit jaar enger dan ooit. Maarliefst 9 huizen, 5 scarezones en 2 shows zijn er dit jaar. Gelukkig ga ik 3 avonden en hoef ik niks te missen. 1 van de 2 shows is uiteraard die van Bill & Ted. Ik kijk er enorm naar uit om weer keihard te lachen om alle grappen van deze 2 excellent dudes. De tweede show is helaas niet de Rocky Horror show van vorig jaar, maar een happening met Jack. The Carnage Returns beloofd een bloederig spektakel te worden. De scarezones en spookhuizen zijn erg gevarieerd dit jaar. Zo zijn er favorieten van de afgelopen jaren, originele huizen en gebaseerd op films en series. ICONS:HHN is een scarezone met de oude Horror Nights hosts. Zij maken een comeback dit jaar! Er is een Scarytales scarezone en bij Evil's Roots zien we waar Halloween vandaan komt met pumpkinmen en vogelverschrikkers. Psychoscarepy: Unleashed brengt de ontsnapte patiënten uit het 'Shadybrooke Asylum'. Knettergek! Dit is de meest bloederige scarezone ooit. De laatste scarezone is de All Nite Die-In: Double Feature, waar we in een DrIvE In bioscoop rondlopen. Het is een 'double feature', dat wil zeggen dat het ene moment dat je er doorheen loopt je allerlei oude zwart/witte classics tegen komt en op het andere moment de nieuwere classics. Hieronder een overzichtje van wat me te wachten staat in de 9 spookhuizen!


An American Werewolf in London is één van de meest populaire huizen ooit. Deze moest een comeback maken dit jaar. Gebaseerd op de film uit 1981 en het zal geen exacte kopie worden van een paar jaar geleden. De wolfback is groter geworden en de weerwolven nóg realistischer.

Jack Presents: 25 Years of Monsters and Mayhem brengt ons langs alle klassiekers van de afgelopen 25 jaar. Jack is de host en komt meerdere malen terug in dit huis. Dit huis is het grootste huis dit jaar en te vergelijken met de Walking Dead vorig jaar. En die was super lang!

RUN: Blood, Sweat and Fears is alweer het 3e RUN huis. RUN is een televisieshow en wij zijn de deelnemers. Of je de opnames overleefd? Dat is nog maar de vraag. Dit huis is gecombineerd met een ander huis uit het verleden. Het speelt zich af in Hellgate Prison.

Asylum in Wonderland 3D is misschien wel hét huis waar ik het meest naar uitkijk. Is het nou allemaal echt? Zitten we in het hoofd van Alice? Dit moet wel hilarisch en doodeng tegelijk worden. De 3D bril maakt het af, dat vond ik fantastisch bij Penn&Teller in 2012. Kom maar op met de Madhatter en zou de Queen of Hearts nu écht mensen gaan onthoofden?

Body Collectors: Recollections hangt samen met 1 van de scarezones en ook hier zijn we in Shadybrooke aangekomen. Twee oude favorieten. We worden opgesloten in een asylum tijdens een sneeuwstorm en ontdekken waar de body collectors vandaan komen.

The Purge hebben we vorig jaar gezien als een grote scarezone, dit jaar hebben ze er een huis van gemaakt. Eigenlijk zou hier een Scream huis komen, maar last-minute zijn er problemen geweest met de rechten en hebben ze het helemaal om moeten gooien. Daardoor heeft het ook lang geduurd voordat we alle informatie van de Horror Nights kregen. Ik vond de scarezone vorig jaar fantastisch, dus ben razend benieuwd. Ik verwacht toch ook stiekem om wat knipogen naar Scream tegen te komen. Of zullen ze dat in de Bill & Ted show doen? We'll see!

The Walking Dead mag niet ontbreken dit jaar. Sinds het eerste huis in 2012 is deze serie niet meer weg te krijgen. Dit wordt mijn 3e Walking Dead huis om doorheen te lopen. Vorig jaar was dit het langste spookhuis met de meeste scare-actors ooit. Dit jaar schijnt het een gigantisch decor te worden met hoge gebouwen. Het speelt zich af in seizoen 5 waarbij ze ook walkers in het water hebben geplaatst om je te laten schrikken. Klinkt goed!

Insidious is een samenvatting van de 3 films. Hier kijk ik het minst naar uit, ik word namelijk al bang van de trailers en heb de films nooit durven kijken. Ga ik niet doen ook haha. Toch zal ik eraan moeten geloven om het huis te betreden. Doodeng! Die doe ik vast geen 2 keer haha.

Freddy vs. Jason brengt ons langs 3 delen. We beginnen bij Jason in Camp Crystal Lake en andere bekende locaties uit Friday the 13th. Vervolgens gaan we langs bij Freddy op 1427 Elm Street en tot slot bevinden we ons midden in de battle tussen deze 2 en gaan we zien wie wint!

Het klinkt allemaal veelbelovend en ik heb er super veel zin in. En ja dat klinkt allemaal super stoer van mij, maar eigenlijk schijt ik 7 kleuren en ben ik doodsbang om door al deze mazes te gaan. Maar ik ga het doen! Ik moest en zou er bij zijn, het 25jarig jubileum maak je maar 1 keer mee. Gelukkig kan ik tussendoor af en toe bijkomen in Walt Disney World. Cya soon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten