Hocus Pocus Party Potion

22 september 2015
Dankzij Mr. Jetlag ben ik vroeg wakker vandaag. Uiteraard heb ik nog geen zin om 5 uur al op te staan, dus ik draai me nog even om en slaap door tot 7 uur. Dan ben ik écht klaarwakker en sta ik op om te douchen en me aan te kleden. Het is nog te vroeg om te vertrekken naar het Magic Kingdom en ik besluit om alvast m'n eerste blogje te typen. Het moet niet gekker worden! Daar ga ik in ieder geval niet aan wennen en de rest volgt later wel. Om half 10 pak ik de shuttle van het hotel naar Epcot en stap daar op de monorail naar Magic Kingdom. Daar scan ik m'n ticket en dan sta ik weer op Main Street USA. It's good to be back! Aangekomen in Magic Kingdom haal ik gelijk een nieuwe magic band. Ik had natuurlijk m'n magic band van vorig jaar kunnen activeren, maar ik wilde graag de speciale Haunted Mansion band! M'n ticket wordt overgezet naar de magic band en ik ben klaar om er een mooie dag van te maken.

Aangekomen bij Cinderella's Castle begint daar gelijk de Castle Party en die pak ik gelijk mee. Het wordt wel tijd voor wat nieuws, maar blijft leuk om te zien. Na de show ga ik een lekkere funnelcake eten en zet m'n fastpass voor Space Mountain om naar een Haunted Mansion fastpass. Ideaal systeem dat fastpass+, gewoon via de app van alles aanpassen als je ergens geen zin in hebt. Bij Haunted Mansion kan ik gelijk instappen en het is weer genieten van de 999 happy haunts. M'n favoriete attractie! Nee 1 van m'n favorieten! Vooral de Hitchhiking Ghosts op het eind blijft een geniaal effect. Ik duik Fantasyland in en kan bij Philarmagic zo doorlopen. Hier kan ik ook naar blijven kijken, super leuke 3D voorstelling. Bij The Little Mermaid ride staat maar 10 minuten wachttijd, maar ook hier kan ik zo doorlopen en gelijk in m'n schelp stappen. Inmiddels hebben ze hier in Orlando de attractie ook geupdate en het ziet er weer gelikt uit. Zelfde als in Anaheim met de blacklight effecten en is het plafond niet meer zo aanwezig in de Under the Sea scène. Super dat ze dit gedaan hebben!











Via New Fantasyland loop ik zo het circus in en ga op de foto met Goofy & Donald. Ik had m'n Donald vans aan vandaag, dus dat leverde een leuke foto op! Het is inmiddels bijna tijd voor m'n volgende fastpass van Splash Mountain, maar tussendoor heb ik nog wel even tijd om een voorstelling van de Country Bears mee te pakken. Yihaa! Clap your hands and stamp your feet! Bij Splash Mountain had ik afgesproken met Jolanda & Marjolein. Onze fastpassen liepen gelijk, dus doen we dit ritje samen. De poncho's komen boven water om de tassen droog te houden en dat was maar goed ook, we kregen een lekkere plens water over ons heen. Marjolein was drijfnat! Gelukkig is het heerlijk weer en voor je het weet ben je weer droog. Na Splash Mountain nemen we weer afscheid en spreken af om de volgende dag samen naar Animal Kingdom te gaan, ook daar hebben we weer gezamenlijke fastpassen. Mijn laatste fastpass is in gegaan en het is tijd voor Big Thunder Mountain. Dit is wel de minste versie die ik heb gedaan.







De tijd vliegt voorbij vandaag en het is alweer tijd voor de parade. Festival of Fantasy! Schitterende parade met een aantal fantastische floats. Ik sta op een rustig plekje en maak een selfie met Grumpy haha. Ik had liever de dubbele dwerg op de foto, dat zou toch gaaf zijn mocht dat lukken. Maar ik denk dat dat hem nooit gaat worden. Ik begin een beetje honger te krijgen en heb enorme trek in een BBQ flatbread bij Pinocchio. Helaas is die van het menu afgehaald en moet ik genoegen nemen met een pepperoni flatbread. Die smaakt ook prima, maar het is wel even balen dat m'n ontdekking van vorig jaar er niet meer is. Wat was dat heerlijk! Na het eten loop ik even langs Philarmagic om m'n polsbandje voor vanavond op te halen. M'n eerste Not So Scary Party staat dan op het programma. Heb er super veel zin in! Het is nog niet zo ver, dus ik doe een lekker ritje TTA, geniet van Carousel of Progress en maak gebruik van m'n fp+ bij Buzz. Dan is het alweer bijna tijd voor de Halloweenparty en ga ik eens kijken hoe druk het is bij Jack & Sally. Daar is het extreem druk, Jack & Sally zijn zelfs ruim voordat de party begint al op set gekomen. Gekkenhuis! Daar ga ik niet aan beginnen..









Ik heb nog even de tijd voordat de eerste characters op set komen, dus bij het circus haal ik een lemonade slush en een Jack Skellington cake pop. Hiermee ga ik in de rij staan voor Donald, Daisy & Minnie Mouse. Dat maakt het wachten wat aangenamer. Donald & Daisy staan dit jaar samen en je kunt daarna gelijk met Minnie op de foto, je hoeft dus maar in 1 rij te staan. Ideaal! Er staat na mij een super lange rij, ik was als 1 van de eersten aan de beurt. Hierna loop ik de candytrail van Fantasyland naar Tomorrowland om de eerste snoepjes op te halen. Trick or Treat! Het is een drukte van jewelste bij alle snoep locaties en bij de characters ook. Drukke uitverkochte Halloweenparty! Ik sla de snoepjes met liefde over en doe lekker een ritje TTA voordat het tijd is om naar de eerste Hocus Pocus show te kijken. Dan vind ik een mooi plekje om van deze show te genieten. De Sanderson Sisters zijn terug en organiseren een Halloween feest. Daarvoor hebben ze wel de Hocus Pocus Party Potion nodig en met behulp van de Disney Villains komen ze aan de ingrediënten. Fantastische show !! Super tof om de Sanderson Sisters te zien en de leukste Villains komen voorbij, zoals Oogie Boogie en Hades! Beste Halloween-show ooit! Echt heel erg van genoten, die wil ik nog vaker zien. Na de show zoek ik een lastminute plekje voor de Boo to You parade en bekijk deze vanaf een afstandje. Van de week ga ik deze nog wel frontrow bekijken. Het is al super om hem te kunnen zien. Boo to You!











Na de parade haal ik een lekker candycorn ijsje en ga weer een plekje zoeken voor de Hocus Pocus show. Die moest ik zeker nog eens zien! Ik vind een mooi plekje en film de show dit keer. Ik sta nu gelijk op een ideale locatie om Celebrate the Magic en vervolgens HalloWishes te bekijken. Blijft m'n favoriete vuurwerkshow. Fantastische muziek en gigantisch groot vuurwerk. Love it !! Na het vuurwerk loop ik Adventureland in voor een fotootje met de Tarzan groep, maar vlak voor me vindt nét de wissel plaats en kan ik alleen met Jane op de foto. Ook totaal niet erg, want Jane heb ik nog nooit in haar eentje ontmoet. Om de avond af te sluiten doe ik nog een aantal candytrails, maar ze zijn behoorlijk gierig dit jaar. Tot slot nog een Hocus Pocus show om het af te leren en dan stap ik op de monorail naar TTC om daar een taxi te pakken naar m'n hotel. Ik ben blij als ik in m'n bed lig en hoef morgen gelukkig niet zo heel vroeg op te staan. Het was een mooie eerste dag in WDW! Welterusten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten