Jack is back!

24 september 2015
Het is heerlijk om hier al vaker geweest te zijn en ik hoef niet zo nodig meer met openingstijd voor de poorten van de parken te staan. Vandaar dat de wekker iets later afgaat en we rustig de dag beginnen. Jenn is blijven slapen en verhuist vanmiddag weer terug naar haar eigen hotel een stukje verderop. Maar eerst gaan we gezellig naar de Universal Studios. Daar aangekomen haal ik m'n 'Rush of Fear' pas voor de Horror Nights. 'Snel Wezz vertel hoe HHN25 was, kan mij het schelen wat je overdag nog gedaan hebt'. Nog even geduld, de dag is pas net begonnen! De eerste bestemming is uiteraard Diagon Alley, maar als we langs de Mummy lopen staat daar geen wachtrij en slaan we deze dan ook niet over. Blijft een leuke ride en elke keer weten de verrassings-elementen mij ook weer te verrassen. Misschien last van m'n geheugen?

Na de Mummy is het echt tijd voor Diagon Alley en het is echt fantastisch om door de muren te lopen en dan midden in de magie te staan. Beste stukje pretpark ooit? Ja van wat ik tot nu toe gezien hebt absoluut! Hier kun je geen genoeg van krijgen. We kijken onze ogen uit en lopen richting Gringotts. Eerst dumpen we onze tassen in de lockers, waar we nog erg lang moeten wachten door 2 domme Zuid-Amerikanen, en nemen de gewone wachtrij in plaats van single riders. Hier staat maar een kwartier en de wachtrij is ook geen straf om in te staan hier. Alsof je zo de film binnenloopt. Schitterend! De Gringotts wachtrij is eigenlijk net zo leuk als de attractie zelf. Binnen 20 minuten zijn we aan de beurt en vragen we om voorin te mogen zitten. Wat een geweldige ervaring zo frontrow! Briljante attractie! We weten gelukkig te ontsnappen aan Voldemort en ook de gigantische draak vlucht met ons mee naar buiten. Na nog een klein rondje Diagon Alley beginnen de magen te knorren en lopen we naar Springfield om te eten.

Bij de Springfield foodcourt kun je van alles eten, er is genoeg keus. We halen allebei een lekkere Krusty Burger met de Krusty fries en kiezen voor een echte Buzz cola. Ik zou zo kunnen emigreren naar Springfield, want het eten is allemaal erg lekker. Als we zijn uitgegeten lopen we richting de kidszone en pakken daar zonder te wachten ET mee. Een wat oudere attractie, maar leuk om even tussendoor te doen. Hierna is het tijd voor het echte werk en doen we de Transformers ride via de single riders line. Zoveel actie, geweldige attractie! Om bij te komen pakken we nog 2 shows mee. De eerste is de Horror Make-Up show. Deze heb ik inmiddels al meerdere keren gezien, maar het blijft een erg leuke show. De tweede die we kijken is de Beetlejuice Graveyard Revue. Deze show kende ik nog niet en sluit binnenkort voorgoed. De ideale gelegenheid om hier naar te kijken in het theater waar we vorig jaar zo hebben gelachen om de Rocky Horror Picture show. het is an sich wel een vermakelijke show om te kijken, maar ik snap wel dat ze hier vanaf willen bij Universal. De classic monsters die allemaal pop-liedjes zingen is een beetje gek. Frankenstein die danst en Now watch me whip. Now watch me nae nae. Beetje gek, maar wel vermakelijk! Na de shows gaat Jenn even terug naar het hotel om in te checken bij haar hotelkamer en komt straks voor de Horror Night terug.




Genoeg keus!





Voordat het tijd is voor m'n eerste Horror Night kijk ik naar de Superstar Parade, doe nog een ritje The Mummy, bezoek wat winkels en dwaal wat rond over Diagon Alley. Ik kan me daar uren vermaken! Ik probeer m'n nieuwe app 'Periscope' uit en stream m'n Diagon Alley tour naar het thuisfront. Ik heb de grootste lol en voor ik er erg in heb gaat het park sluiten en is het tijd voor mij om me in de waitzone te settelen. Daar wacht ik op Jenn tot ik een berichtje krijg dat ze nét 2 minuten te laat was en het park niet meer in mag. Nu moet ze wachten tot het park weer terug open gaat voor de Horror Night en kan ze geen gebruik meer maken van de vroegere opening. Ik mag dat wel en dat betekent dat ik het eerste huis in m'n eentje moet gaan doen..

Freddy vs. Jason
Nou.. daar gaan we dan. Iets voor zessen gaat de waitzone open en mag iedereen lopen naar het eerste huis. En het huis dat al geopend is voor de stay&screamers, pashouders en ik met m'n Rush of Fear is het huis van Freddy vs. Jason. Op de een of andere manier ben ik heel snel aan de beurt en loop ik zo de zigzaggende wachtrij voorbij. Achteraf bleek dat ik in de Express Pass rij heb gestaan. Ik vond de castmembers al zo raar opkijken toen ze m'n ticket scanden, maar ik dacht misschien dat ze m'n achternaam niet konden uitspreken of de Rush of Fear niet vaak voorbij komt. Toch werd er niks van gezegd en kon ik gewoon snel naar binnen lopen. Dit huis leek me niet zo heel eng en dat moet ik wel aankunnen zo in m'n eentje. Toch is het een hele andere beleving om in je eentje door zo'n huis te lopen, ook al loop je in de polonaise met allemaal vreemden. Zodra ik naar binnen loop begin ik toch de zenuwen te voelen en zodra ik al 2 keer door Jason Voorhees ben besprongen, voordat ik überhaupt Camp Crystal Lake binnen loop, is de toon gezet. Ik weet me in te houden door niet hardop te gillen, maar ik schrik me elke keer de tandjes. Ik moet nog erg wennen aan het donker en zie geen handen voor ogen. Toch is het een schitterend decor om in rond te lopen. In de scène vol spiegels raak ik de weg kwijt en schrik me ook weer dood als ineens Freddy Krueger naast me stond. Ik dacht dat hij aan de andere kant stond, maar dat was dus het spiegel effect haha. Heel tof gedaan! Prachtig huis! De battle aan het eind is heel beklemmend met veel doeken waar je een weg door moet banen en veel schrik effecten. Het eerste huis overleefd. Ontzettend tof! Freddy komt nog even om het hoekje toen ik dacht dat het voorbij was. Hij won de battle dit keer! 'Alleen' door een huis heen, erger kan het niet meer worden. Toch? Snel naar het volgende huis!

American Werewolf in London
Ik had met Jenn afgesproken om richting het huis van Jack te lopen en daar te wachten tot het park zou openen om half 7. Maar blijkbaar hadden ze er zin in vanavond en deed Universal om 6 uur de poorten al open en kon iedereen naar binnen. Zo loop ik Jenn halverwege tegen het lijf en zien we dat er bij American Werewolf een korte wachtrij staat. Gelijk meepakken natuurlijk! In de wachtrij vertel ik uitgebreid hoe ik het eerste huis heb ervaren zo in m'n eentje en na zo'n 20 minuten wachten zijn we aan de beurt om naar binnen te lopen. Gelijk schieten de zenuwen weer naar boven en laat ik Jenn veilig voorop lopen. Dit huis gaat gelijk op het lijstje met favorieten, wát een schitterend decor en wat is de Werewolf toch levensecht. Voor zover een weerwolf levensecht kan zijn natuurlijk. Ik kijk m'n ogen uit! Supertoffe scares! Ik schrik me elke keer weer kapot als er een gigantische weerwolf tevoorschijn komt. In 1 van de laatste scènes lopen we een bioscoopzaal vol lijken binnen. Ik voel de bui al hangen en weet dat er 1 of 2 scare-actors tussen zitten. Dat kan niet anders! We lopen door het gangpad en er gebeurde niks. Opgelucht.. totdat ik de kamer uit wil lopen naar de volgende scène en het laatste mannetje ineens opspringt. Yikes! Ik slaak een gil en schiet in de lach. 'Hoorde je me gillen?' vraag ik nog doodleuk aan Jenn. Ja Wezz, iedereen heeft dat gehoord. Haha fantastisch!

Jack Presents: 25 years of Monsters & Mayhem
Hét huis waar ik het meeste naar uit heb gekeken is onze volgende stop. We gaan in de rij van 45 minuten staan en de wachttijd klopt ongeveer wel. Misschien staan we een klein uurtje te wachten, maar dat is het allemaal absoluut waard geweest. Zelfs die paar regendruppels die vielen hebben ons niet tegen weten te houden. We lopen door Jack's mond het huis binnen en dan volgen er allerlei hoogtepunten van de afgelopen 25 jaar. Allemaal verschillende scènes! De eerste scène is al gelijk een hele leuke met Roodkapje die de wolf heeft vermoord en dan lopen we het huisje binnen van Goudlokje met de lieve beertjes. Zei ik lieve beertjes? De eerste beer is echt levensecht en verscheurt Goudlokje. Hoppa! Alsof het niks is! Gááf! Dan komt er vanachter een gordijn ineens een gigantische beer op me af en uiteraard schrik ik me weer rot. (De beer is inmiddels beroemd op social media: HHN Bear!) Er volgen een aantal fantastische scènes, zoals een Piratenschip waarbij je naar boven over de plank moet lopen en zombie piraten op je af komen en ik herken dé scène die me is bij gebleven van het Gothic huis uit 2012. Feest van herkenning! Dit stukje stond in m'n geheugen gegrift en wat was het fantastisch om dat weer terug te mogen zien. Tussendoor moet Jack the Clown een aantal keer voorbij komen, maar wij missen telkens de scare. Een beetje jammer. De classic monsters ontbreken hier ook niet, van Frankenstein tot Dracula's bruiden en van de Wolfman tot Quasimodo. Quasimodo laat me enorm schrikken door een bel te luiden en als ik denk dat ik weer even kan bijkomen springt er een mummie op me af. Ook de Caretaker, een van de HHN Icons heeft z'n eigen scène en op het eind zien we eindelijk Jack the Clown een paar keer. Beste huis ooit !! Wel een vervelende ervaring in dit huis met de scootmobiel die voor ons rijdt. Ze kan een paar keer de bocht niet maken en op een gegeven moment krijgt ze hem helemaal niet meer aan de praat. We staan een tijdje stil en dezelfde scare-actor komt ons 3x laten schrikken. Vervolgens horen we nog wel het geluid van z'n scare, maar komt hij niet meer tevoorschijn. De lol is er nu wel vanaf haha. Wij liggen wel in een deuk om de scootmobiel die steeds vastliep, maar het totaalplaatje was wel verpest. Gelukkig hebben we nog meer avonden om deze over te doen!



Asylum in Wonderland 3D
Naar dit huis keek ik ook erg uit. We lopen via de scarezones van de Scarytales Screampunk en HHN Icons richting Bill & Ted, maar onderweg zien we dat er hier maar 5 minuten wachttijd staat. Gelijk meepakken dus! Uiteindelijk staan we zo'n 10 minuten te wachten, dus dat viel reuze mee. We waren net op tijd, want vlak na ons staat er een gigantische rij. Goeie timing! Bij dit huis durfde ik wel voorop te lopen en ik schrik maar liefst 0 keer haha. Een hilarisch huis! Door de 3D bril ben je echt even helemaal van de wereld en zie je alles bewegen. Het begint al goed als je 'down the rabbit hole' gaat door een draaiende tunnel. De vloer beweegt niet, maar dat gevoel heb je wel en ik kon niet meer echt lopen. Ik hield me vast aan de reling en ben bang om te vallen. Ik lijk wel dronken! Jenn ligt helemaal in en deuk achter me.. 'Loop eens normaal joh!' 'Nee de vloer beweegt!'. Ondertussen zijn de mensen voor me al lang verdwenen en loop ik voorop de rest van de maze. Fantastisch om niemand voor je te hebben. Ik treuzel overal, bewust en onbewust door de 3D bril. Zo krijgen we alle scares te zien! Wat een hilarisch huis. Theepotten lijken te zweven bij de Madhatter, March Hare ligt opengereten op tafel, de lichtjes scène met de Tweedles is 1 grote blur van licht en ondertussen springt Alice met een dwangbuis af en toe tevoorschijn. Are we all mad in here? Gekkenhuis! Alice zit in een inrichting met een dwangbuis en de dokters komen met spuiten tevoorschijn. Of is het de Madhatter en geen dokter? Off with their heads en de Queen of Hearts vermoordt Alice op het eind. Fantastisch! Wát een leuk huis! Favorietje ook weer en die wil ik zeker nog eens doen van de week.

Bill & Ted's Excellent Halloween Adventure
Wat is Halloween Horror Nights zonder Bill & Ted? Nou de versie in Hollywood dus.. daar is deze show geschrapt vanwege de preutse bezoekers. Die konden de grappen niet waarderen. Gelukkig hebben ze een enorme fanbase hier in Orlando en daar zijn wij er 2 van. Party on dudes! Hét hoogtepunt van de HHN is de show van Bill & Ted. Hier kan ik zó om lachen en hier keek ik eigenlijk het meest naar uit. We vinden een mooi plekje in het theater en al gauw begint de show. Aangezien HHN 25 jaar bestaat, zit deze show ook vol met nostalgie. De Vacation Family opent de show en leggen de regels uit aan de hand van een Universal parkmap van 25 jaar geleden. Jammer joh Back to the Future en Jaws zijn al een tijdje weg, maar nu hebben we wel The Simpsons & Harry Potter! Het is fantastisch hoe ze zichzelf ook enorm op de hak nemen. Bill & Ted komen samen met Doc Brown aan in de DeLorean, want ze zijn de telefooncel kwijt. Wie heeft dit jaar de tijdreizende telefooncel gestolen? Kanye West! Deze douchebag reist terug in de tijd om van zichzelf de meest belangrijke beroemdheid te maken. Wat een ellende! Kanye West & Kim Kardashian worden enorm in de zeik genomen. Heerlijk! Gelukkig steken Bill & Ted met behulp van allerlei pop culture jokes hier een stokje voor. En daar is Kanye niet blij mee, hij wil dat Pop Culture Jokes stoppen en afrekenen met Bill & Ted. Dat gebeurt gelukkig niet, want alle beroemdheden die in de zeik genomen worden dit jaar vinden het totaal niet erg. Deze show moet blijven! En dat is een heerlijke sneer naar Hollywood haha. Happy Halloween audience dudes!

Bodycollectors
Na de Bill & Ted Show lopen we door een aantal scarezones, eten een lekkere pizza slice en gaan dan ons laatste huis doen van de avond. Eerst bekijken we uitgebreid de 'Psychoscarepy' scarezone en liggen in een deuk om alle gekkies die hier rond rennen. Het busje van het Shadybrook Sanitarium is gecrasht en de gekkies zijn ontsnapt en midden in een Halloween Block Party terecht gekomen. Dit is een supergrote en toffe scarezone. Er lopen bange kindjes rond die trick or treaten, gekkies met kettingzagen, en alle gekkies hebben kindjes vermoord om hun kostuums en snoep te jatten. Hilarisch! Waar de zusters zijn om ze weer te vangen? Ook helemaal doorgedraaid of nog binnen in het Shadybrook Sanitarium. Daar bevindt zich ook een huis, want Shadybrook is overgenomen door de Bodycollectors. Zij moorden de zusters uit. Zodra we de soundstage inlopen en de gevel zien van dit huis zijn we verkocht. Midden in een sneeuwstorm treden we het gekkenhuis binnen. Het is net een sprookje! Wat een prachtig decor! Binnen is het sprookje al snel voorbij en doen de bodycollectors goed hun werk. Eerst komt er een zuster gillend op je af en vervolgens wordt ze voor je ogen vermoord. Briljant! Echt een heel goed huis met een aantal fantastische scènes en scares. Is er dit jaar wel een huis wat niet goed is? Tot nu toe niet, en dat mag ook wel tijdens het 25 jarig jubileum!

Dit was het laatste huis wat we deden en we lopen via de scarezones richting de uitgang. Het was een fantastische eerste Horror Night en er volgen er gelukkig nog 2 van de week. Bij Universal Citywalk pakken we lekker lui een taxi naar Denny's om daar nog een lekkere burger en uiteraard een portie seasoned fries te gaan eten. Na Denny's lopen we naar onze hotels terug, waar ik lekker m'n bed in duik en al snel in slaap val. Geen nachtmerries gelukkig, ik begin al helemaal aan de Horror Nights te wennen. Wat een verschil met 3 jaar geleden haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten