Another Horror Night

26 september 2015
Het begint bijna een gewoonte te worden om rustig de dag te beginnen. Ik heb geen zin om vroeg op te staan en naar Universal te lopen vandaag. Ik wacht op de shuttle en rond half 11 sta ik voor de poorten van Islands of Adventure. Hier begin ik de dag en merk dat het hartstikke rustig is. Ideaal! De eerste stop is uiteraard in de Wizarding World of Harry Potter, waar ik in Hogsmeade rondloop en een bezoekje aan Hogwarts breng. Waanzinnige attractie! In Islands of Adventure loop je van de ene kaskraker naar de andere. Na Harry Potter is Jurassic Park aan de beurt. Hier doe ik de river adventure zonder wachtrij en doe gelijk nog een tweede ronde. Daar laat ik het bij, ik ben er nu nog redelijk droog vanaf gekomen. Die paar druppels kunnen geen kwaad, maar ik heb geen zin om zeikesnat te worden vandaag. De Popeye rapid en Ripsaw Falls sla ik dan ook met alle liefde over. Bij het Marvel gedeelte pak ik Spiderman mee via de single riders line. Voordat ik m'n rondje door Islands of Adventure afsluit ga ik nog even wat eten en dan stap ik op de Hogwarts Express richting London. Super leuk ritje!







In London aangekomen loop ik een rondje over Diagon Alley en ga langs Gringotts via de single riders line. Zo hoef ik niet lang te wachten, ideaal al die single riders lines in Universal! Buiten London kijk ik naar wat straat entertainment. 'Straight outta Foodtruck' is leuk gedaan met rapbattles en een hoop improvisatie. Super grappig! Ik doe nog een aantal attracties zoals The Mummy, Terminator 4D film en de Transformers ride. Deze laatste valt halverwege in storing en dus staan we een tijdje stil. Dan gaat de rit zonder geluid weer verder. Apart ritje! Bij het uitstappen krijg ik een ticket in m'n handen dat ik kan gebruiken om via de Express Line een attractie te doen. Ik kies ervoor om die bij The Simpsons te verzilveren. Die heb ik nog niet gedaan deze trip en is weer net zo hilarisch als altijd. Na het ritje tref ik Jenn weer en gaan we wat winkels af voordat we plaats nemen in de wachtzone voor de Halloween Horror Night. We wilden eerst wachten in de zone bij The Simpsons, maar deze is vanavond exclusief voor abonnementhouders. Dan gaan we weer in de New York zone wachten en doen een drankje in de Ierse pub. Een Guinness kan ik wel gebruiken. Even wat moed indrinken voor vanavond.





Freddy vs. Jason & Jack's Mayhem
De avond begint weer hetzelfde als van de week. Eerst langs Freddy vs Jason, dit keer gelukkig niet alleen, en we krijgen weer lekker veel scares te zien. Dit keer let ik meer op de details. Wat een schitterend decor is het toch. Erg mooi huis! Dan lopen we door naar Jack's jubileum huis. We hoeven niet zo lang te wachten als de vorige keer en dit keer durf ik wel voorop haha. De mensen voor me lopen gehaast door, maar ik wil niet meer rennend door de huizen heen. Ik vind het geweldig en wil alles kunnen zien. Zo krijg ik het weer voor elkaar om voorop te lopen en ontzettend veel scares te zien. Nog meer dan de vorige keer. Dit is echt m'n favoriete huis tot nu toe. Jack the Clown komt wel 10 keer op me af gesprongen en ik schrik er niet eens van. Het moet niet gekker worden! In de laatste scène staat Jack aan het eind van een lege gang en komt op me af gelopen. Vlak voor m'n neus stopt hij en loopt achteruit weer terug en gebaart dat ik hem moet volgen. Oh wat is dit creepy! Maar wát gaaf! Hij laat me ook niet schrikken. Nu ben ik écht 1 van Jack's Maniacs! Bij de uitgang hebben we dit keer beide scares. Eerst komt Eddie met een kettingzaag op ons af en vervolgens ook Meaty Meetz. Die was er de vorige keer niet!

The Walking Dead
Het is tijd om de huizen te doen die we van de week nog niet hebben gedaan. Via de Icons scare-zone lopen we richting het huis van The Walking Dead. Deze scare-zone is echt fantastisch en sluit eigenlijk aan op het jubileum huis van Jack. Hier lopen ook allerlei scare actors van de voorgaande jaren. De 4 andere icons uit het verleden hebben een eigen podium en om de paar minuten kun je daar zien waar ze goed in zijn. Je hebt de Usher, de Storyteller, de Director en de Caretaker. We blijven even kijken naar de Caretaker die het hart van een jongen uit z'n borst rukt, maar voor de rest missen we de kleine voorstellingen. Dan is het tijd om naar de zombies te gaan. The Walking Dead is niet meer weg te denken bij HHN. In 2012 zijn ze ermee begonnen en sindsdien is er elk jaar een maze gebaseerd op deze serie. Vorig jaar was dit het grootste huis ooit, dit jaar is het weer een normaal huis. We lopen door de hoogtepunten van het laatste seizoen heen. Ik volg de serie niet en heb ook geen idee wat me allemaal te wachten staat. Het schijnt allemaal goed te kloppen! Ik geloof het graag, ik zie prachtige scènes voorbij komen. Walkers die vastzitten in de draaideur, a choir of zombies die op me af komen in een magazijn. Nou dat mag er zijn! Wat ze erg hebben gepromoot voor dit huis waren de walkers in het water. Hier had ik al een hele voorstelling van gemaakt in m'n hoofd hoe dat er uit zou zien. Lopend door een moeras, waar ineens zombies uit het water zouden springen. Of dat je zelf tot je knieën door het water moest ploeteren haha! Het moet niet gekker worden. Dat bleek allemaal niet het geval en je moest echt goed kijken om te zien of de scare-actors wel in het water stonden. Het voegt ook niks toe, ze hadden net zo goed niet in een bak met water kunnen staan. Je ziet het toch niet! Het is dat Jenn het aanwees, je zou er zo voorbij lopen. Een beetje jammer.. Niet zo'n topper als vorig jaar. Toen was het 1 van onze favorieten! Wel leuk!









The Purge & Insidious
Via de uitgang van The Walking Dead liep je zo de wachtrij voor The Purge binnen. Last minute is besloten om de Purge terug te brengen dit jaar. Vorig jaar was dit een grote scare-zone, dit jaar kregen ze een eigen huis. Je merkt echt dat dit een last minute make-over is geweest. Ik schrik nergens van, hooguit van het harde geluid. Het is een ontzettend luid huis. Overal lawaai! Het is geen mooi huis, geen mooie decors. Je ziet dat dit eigenlijk Scream had moeten zijn. Zo jammer dat het niet is doorgegaan. Dit is het minste huis tot nu toe. Hierna doen we gelijk het huis van Insidious. Hier keek ik niet echt naar uit. Ik vind de trailers van die film al eng, durf de films niet te kijken en nu moet ik door een Insidious maze heen. Doodeng! Er staat een vrij lange wachtrij en na een uur gewacht te hebben mogen we het spookhuis betreden. De gevel is ontzettend mooi gedaan. Ik ken de films gelukkig niet, maar er zaten een paar fantastische scènes tussen. Heel mooi huis dit. Ik schrik een paar keer van een aantal demonen en krijg een beklemmend gevoel in een paar scènes. Vooral de gang met alleen maar rook en waar je geen handen voor ogen ziet. Verschrikkelijk!

Er is nog 1 huis dat we nog niet gedaan hebben, maar dat bewaren we voor later. Er staat op dit moment een vrij lange rij en dan zouden we de Bill & Ted show niet halen. Die willen we graag nog zien vanavond. Voordat het zover is gaan we op een bankje zitten in de Die-In scarezone en zien hoe alle zwart/witte scare-actors iedereen laten schrikken. Fantastisch! Wat een mooie scarezone is dit toch. Dan is het tijd om een plekje te zoeken in het theater van Bill & Ted. Hilarische show! Er vallen weer een aantal nieuwe dingen op en de grappen blijven ijzersterk. Disney moet het ook dit jaar weer flink ontgelden. 'I have a feeling there are a lot of Disney jokes this year. That's because Disney owns EVERYTHING!'. De verbouwing van Downtown Disney, Star Wars, Avatarland - 'Who still gives a shit? They have sex with their tails!', de Tomorrowland film en de Sanderson Sisters mochten ook niet ontbreken. Waarom zou je een Halloweenshow maken gebaseerd op een film die al 20 jaar oud is? Euhm.. Bill & Ted? Heerlijke zelfspot ook weer! Zelfs Baymax kwam nog voorbij. 'In a scale from 1 to 100, how satisfied are you?' 69 dudes !! Fantastische show weer dit jaar. Love it!

Run: Blood, Sweat and Fears
Dit huis is alweer het 9e huis dat we doen. Run is een tv-show die een beetje lijkt op de Hunger Games. Er worden allerlei mensen in een doolhof gestopt en zij moeten zien te overleven. Dit keer zijn wij de deelnemers en moeten zien te overleven. Deze editie van Run speelt zich af in Hellgate Prison. We lopen door de gevangenis heen en in elke scène wordt een land uitgebeeld. Heel de wereld doet mee en ze proberen ons allemaal te vermoorden. Een ontzettend leuk huis! Niet zo heel eng en er zijn maar vrij weinig scares. Na dit huis eten we een lekkere pizza slice en kijken rond bij de gekkies van Shadybrooke. Hier gebeurt zoveel. Fantastische scarezone! Aansluitend pakken we gelijk het huis van de Bodycollectors mee. Ook in dit huis krijg ik het voor elkaar om voorop te lopen. De mensen voor me zijn weer hartstikke snel. Had ik 3 jaar geleden nog snel achter ze aan gelopen, dit keer doe ik rustig aan. Dit is namelijk een prachtig huis met fantastische scares. Ik zie weer allerlei dingen gebeuren die ik van de week had gemist.

American Werewolf in London
Het laatste huis dat we vanavond doen is dat van American Werewolf in London. Deze staat hoog op onze favorieten lijst (we hebben nu alle huizen al gehad) en wilden we absoluut nog eens doen. Er staat maar een wachtrij van 5 minuten en we lopen praktisch alleen door het huis heen. Ik weer 'stoer' voorop en in de eerste scène gebeurde helemaal niks. Hmm.. vreemd. Hier was van de week toch wel iets te zien? Wellicht net een wissel van cast en lopen we hem net mis. Het is pikkedonker en je ziet geen hand voor ogen in deze scène. Ik loop voorzichtig voorop en ben al op m'n hoede. Dan voel ik ineens wat aan m'n been. Er werd lucht op m'n been gespoten en ik schrik me dood en spring letterlijk een meter de lucht in terwijl ik een gilletje slaak. Wow ik schrok zó erg haha. Jenn giert het uit van het lachen. Ik was even van de kaart en loop zo richting de gigantische weerwolf die me ook laat schrikken. Doodeng! Hahaha we lopen lachend verder. Wat hadden ze me goed te pakken. Super leuk huis! Nu hebben we bijna elk huis gedaan vandaag. Het zou toch leuk zijn om ze allemaal te doen? Dat lukt helaas niet, want bij Asylum in Wonderland staat een te lange wachtrij. Die moeten we morgen dan zeker nog maar eens doen, want dat is 1 van m'n favorieten. We lopen via de Scarytales scarezone naar de uitgang en lopen terug naar ons hotel. Onderweg stoppen we nog bij de Walgreens voor wat lekkers voor op de hotelkamer en dan neem ik weer afscheid van Jenn. Het was een super leuke avond. Morgen mogen we gelukkig nog een keer. Helaas wel de laatste Horror Night voor ons.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten