Mickey's Rainy Halloween Party

25 september 2015
Aangezien het gisteren toch een latertje was geworden met de Horror Nights en een midnight burger bij Denny's, neem ik vandaag de late shuttle naar Walt Disney World. Ik heb een aantal fastpassen gereserveerd in Disney's Hollywood Studios en de eerste attractie van de dag is Star Tours. Ik blijf het een ideaal systeem vinden, want ik hoef amper te wachten! Na Star Tours is het echt wel tijd om wat te eten en bij de Writers Shop haal ik een lekkere carrotcake cookie. Een gigantisch koekje wat ik niet helemaal op kreeg, maar het smaakte heerlijk. Hierna doe ik een rondje One Man's Dream. Wellicht voor de laatste keer, want er gaan geruchten dat deze tentoonstelling z'n deuren gaat sluiten. Eeuwig zonde, want het blijft mooi om te zien. Ik kijk de aansluitende film over Walt's leven en dan is het tijd om m'n fastpass voor Toy Story Mania te gebruiken. Een super leuke ride die ik altijd weer te weinig doe. Ik kan gelijk instappen en schiet er weer op los. De hoogste score in het karretje! Het moet niet gekker worden.







Voordat ik m'n volgende fastpass kan gebruiken pak ik nog een voorstelling van Muppetvision mee. Je zou bijna denken dat dit 1 van m'n favoriete attracties is. Ik hoop dat ze deze attractie niet gaan vervangen voor iets nieuws, Keep the Muppets alive! Al is het misschien tijd voor een nieuwe 3D film met de Muppets. Als ik weer lekker hebt gelachen ga ik naar de Tower of Terror en pak ik daarna de Rock 'n Rollercoaster via de single riders line mee. Het is inmiddels begonnen met regenen, dus ik ga schuilen bij Backlot met een lekkere burger en als het weer wat droger is loop ik naar de bussen om te vertrekken naar het Magic Kingdom. Vanavond is het tijd voor m'n 2e Halloweenparty met Mickey & Friends. Ik hoop nog wat characters op de foto te krijgen, Boo to You te kijken en te griezelen met de Sanderson Sisters. Aangekomen in het Magic Kingdom krijg ik gelijk m'n polsbandje om en haal ik op Main Street een nieuw pakje kaarten voor het Sorcerers Of The Magic Kingdom spel. Met m'n polsbandje krijg ik ook gelijk de speciale kaart mee. Het is nog geen tijd voor Halloween, dus ik doe een rondje Adventureland en zie daar dat Pirates weer is geopend. Er staat een korte rij, dus snel een ritje maken. De ride ligt er weer prachtig bij na de opknapbeurt! Yoho! Yoho! A Pirates life for me!







Ik regel nog een fastpass voor Winnie the Pooh en loop naar Frontierland voor een ritje Big Thunder Mountain. Ook hier amper een wachtrij, ideaal! Na de wildest ride in the wilderness is het tijd om richting Fantasyland te lopen en m'n fastpass voor Pooh te gebruiken. Onderweg maak ik wat foto's van Frontierland en spot ik een alligator in het water vlakbij Splash Mountain. Super gaaf! Helaas zijn er problemen bij Pooh en kan ik m'n fastpass niet gebruiken. Dan loop ik door naar Tomorrowland en doe een ritje TTA en ga vervolgens naar Space Mountain. Ook hier kan ik vrijwel gelijk instappen en zodra het karretje vertrekt is er een storing. We zitten een tijdje te wachten en worden dan geëvacueerd. Jammer dat ik niet een minuutje eerder was aangesloten, ik had wel graag een échte evacuatie gehad ergens bovenin. Nu sta ik naast het station en is er niks spannends aan. Toch krijg ik een speciale fastpass die tot volgende week geldig is bij alle thrill rides. Als ik buiten sta is het bijna tijd voor de Halloween Party en ga ik in de rij staan voor een foto met Lotso. Die wou ik graag nog eens op de foto. Helaas begint het te regenen en komt Lotso niet naar buiten totdat het droog is. Ik ga er niet op wachten en ga schuilen bij Buzz Lightyear en doe gelijk een ritje. Na de rit is het nog steeds aan het regenen en ik loop naar Fantasyland om nog eens zo'n lekker candycorn ijsje te eten.









Helaas blijft het regenen en is het tijd om m'n Halloween kostuum aan te trekken. Ik ga verkleed als Chagrijnige tourist met een poncho om. Wat een ellende! Ik krijg gelijk weer flashbacks naar 3 jaar geleden toen de MNSSHP ook letterlijk in het water viel. Er zijn nergens characters, bij de snoepjes staan giga rijen en word je zeikesnat, de Hocus Pocus show is geannuleerd en de Boo to You parade is voorlopig uitgesteld. Dit was 3 jaar geleden ook het geval en toen kregen we ons geld terug bij City Hall en konden we daarmee tickets kopen voor een nieuwe datum. Ik waag de gok en ga in de rij staan bij City Hall om te vragen voor een refund. Als ik eenmaal aan de beurt bent blijkt dit pure tijdsverspilling geweest te zijn. Ik kan een ticket krijgen voor 1 oktober, maar dan zit ik alweer in Nederland en is voor mij dus geen optie. Een andere optie hebben ze niet, geen giftcard of iets. De parade is inmiddels begonnen en ik moet er maar het beste van maken. De parade komt inderdaad voorbij en ook de volgende Hocus Pocus show gaat door. Gelukkig heb ik deze nog eens kunnen zien. Dan is het alweer tijd voor HalloWishes en loop ik nog een rondje door het park op zoek naar wat characters. Overal staan lange rijen, dus ik haal nog wat handjes vol snoep op en dan begint het weer keihard te regenen. Ik heb het inmiddels wel gehad, ik ben drijfnat en heb geen zin meer om hier rond te lopen. Bij de uitgang wordt m'n Trick or Treat bag nog gevuld met chocola en dan stap ik op de monorail naar TTC. Daar loop ik naar de taxi standplaats en laat me weer bij m'n hotel afzetten. Geen ideale avond, maar zo lig ik wel lekker vroeg op bed vanavond. Uitrusten voor een Horrorweekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten