You gotta lava it!

28 september 2015
Vandaag staat er weer een dagje Disney World op de planning. Ik slaap een klein beetje uit en neem de late hotelshuttle naar Epcot. Mijn minst favoriete park, waar ik altijd vrij weinig te vinden ben. Toch wil ik het park ook deze trip weer niet overslaan. Begin oktober neemt Duffy afscheid in Epcot, dus vandaag is het de laatste keer dat ik hem kan meeten. Zo jammer! Voordat ik langs ga bij m'n favoriete beer ga ik langs bij Finding Nemo met de fp+. Dan kan ik niet meer wachten en tik Duffy voor de laatste keer aan in Epcot. Helaas heeft hij ook geen Halloween outfit aan dit jaar, al is het ook wel weer leuk om Sailor Duffy te meeten. Hopelijk vind hij de weg snel terug naar Parijs. Als ik Duffy nog wil meeten zal ik richting Azië moeten.









Het Food & Wine Festival viert dit jaar z'n 20e verjaardag en er valt genoeg te beleven. Overal kun je lekkere hapjes en drankjes halen in de World Showcase en er zijn allerlei special events. Toch interesseerd dit festival me niet zo heel erg. Ik haal wat kleine merchandise zoals een 20th prullenbak pepershaker en de vinylmation van de Swedish Chef. Als je dit doosje koopt heb je een kans van 1 op 10 om de speciale Chef te krijgen. Ik had geluk, want in mijn doosje zat de speciale vieze Chef. Hierna ga ik heerlijke Orange Chicken eten in het China paviljoen en app ik met het thuisfront. Kevin zou ook graag de Swedish Chef vinylmation willen hebben. Ik loop weer terug naar de winkel om nog een doosje te kopen. Dit keer aan de andere balie, misschien dat ik geluk hebt en weer de speciale Chef koop. De castmember achter de balie zet alle doosjes op de balie en ik mag er zelf een uitkiezen. Wat een druk! Ik pak er blind eentje en loop naar buiten om hem uit te pakken. Je raad het nooit en je geloofd het nooit.. Een tweede speciale Swedish Chef! Het moet niet gekker worden. Ik lig in een deuk en app gelijk dat het is gelukt. Uiteraard geloofd niemand me, maar de foto spreekt voor zich..









In de Future World heb ik nog 2 fastpassen om te verzilveren en ik ga langs bij Figment en maak een ritje Soarin'. Beide met minimale wachttijd. Bij Soarin' kom ik ook op de ideale plek terecht. Op de middelste bank helemaal bovenin. Blijft een geweldige attractie, alleen wel tijd voor een nieuwe film. Gelukkig verschijnt die ook binnenkort! Ik loop nog een rondje World Showcase, eet een lekkere Cannoli in Italië en pak bij de International Gateway het bootje naar het Swan & Dolphin Resort. Hier stap ik op de bus naar 'Disney Springs', wat vandaag voor het laatst nog 'Downtown Disney' heet. Ik wilde daar toch graag nog heen deze trip en was benieuwd hoe ver ze waren met de verbouwingen. Er is een hoop veranderd hier, maar er moet ook nog een hoop gebeuren. Ik bezoek bijna elke winkel uitgebreid en schaf de nodige zooi aan. Shop till you drop! Wat ik allemaal hebt gekocht kun je in m'n Haul zien. In Downtown Disney kom ik Jenn tegen. We hadden vanavond afgesproken, maar zijn allebei nu toevallig in Downtown. We lopen nog een rondje, halen chocolaatjes bij Ghirardelli en gaan dan met de bus naar het Polynesian Resort. De bus veranderd alleen z'n eindbestemming naar Contemporary en daar moeten we dan overstappen op de monorail. Gezellige wereldreis, maar we zitten gelukkig droog. Het is inmiddels weer een beetje begonnen te regenen.



Bij het Polynesian Resort aangekomen gaan we op zoek naar Trader Sam's Grotto. Deze nieuwe tiki bar zit goed verstopt en voelt als een soort geheime club aan. Geweldig! We lopen 2 keer voorbij de ingang, wat lijkt op een dienstingang. Toch trek ik de deur maar open en daar vinden we inderdaad Trader Sam's Grotto. We moeten even wachten tot we naar binnen kunnen en krijgen een buzzer mee. Zo kunnen we nog even rondlopen in het Resort en bekijken de BouTIKI. Erg mooi resort! De buzzer werkt alleen niet en na een half uur gaan we maar weer terug naar de bar. Daar vinden we een mooi tafeltje. Gelukkig maar, want het is ontzettend klein binnen. Heel erg knus en heel gaaf gedaan. Absoluut een aanrader! We drinken een heerlijke cocktail met een hoop rum erin. Jenn neemt de zombie cocktail en ik de Lava cocktail. Hij is snel op en we worden al snel een beetje teut. Een tweede cocktail slaan we dan ook maar over! *Hik* Elke keer als iemand een cocktail besteld dan gebeurd er iets in de Grotto. Bij mij uiteraard een vulkaanuitbarsting buiten. Heel gaaf! Leuke tent!

Dan is het echt tijd om te vertrekken en te haasten naar de monorail. De monorail brengt ons naar Epcot en daar moeten we rennen naar de shuttle. Die zien we voor ons neus wegrijden en we rennen gewoon de weg op. STOP! VERGEET ONS NIET! Zou dat de drank zijn? Moet niet gekker worden! We ploffen neer in de bus en zo'n 3 kwartier later stappen we uit bij m'n hotel. Daar dump ik snel even alle nieuwe aankopen op de kamer en dan gaan we nog maar eens richting Denny's. Yay seasoned fries! Daar kun je toch geen genoeg van krijgen? We hebben een gezellige ober die ons al herkend 'This is not your first time this week, isn't it?' Nee meneer, alweer de derde keer. Heerlijk! Ik wou eerst alleen voor een portie seasoned fries gaan, maar ik kan het toch niet weerstaan om een lekkere burger er bij te nemen haha. De buiken zijn weer gevuld en dan gaan we weer terug naar onze hotelkamers. Het was een geslaagde avond in de Tiki Bar! Eigenlijk wilden we nog naar Wishes kijken vanaf het Polynesian strand, maar dat hebben we qua tijd niet meer gered en het weer viel ook een beetje tegen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten