Byebye Orlando

29 september 2015
Vandaag is alweer de laatste dag in Walt Disney World. Helaas een dag met alleen maar regen, dus erg genieten is het niet. Ik begin in Animal Kingdom met een ontbijtje bij Starbucks en doe vervolgens 2 keer Dinosaur. Wat een heerlijke attractie blijft dat toch. Om te schuilen voor de regen pak ik ook nog een voorstelling van Finding Nemo mee. Schitterende musical! Ik verlaat Animal Kingdom dan alweer, de rest van de attracties en animal trails zijn geen feestje om te doen in de stromende regen. Ik pak de bus naar het Magic Kingdom, het laatste Disneypark wat ik bezoek deze trip. Hier heb ik nog een aantal fastpassen gereserveerd.



Ik eet eerst een lekkere flatbread bij Pinocchio en zoek dan een plekje voor de parade. Het is inmiddels droog en de parade gaat gewoon door. Helaas begint het weer te miezeren zodra de parade is begonnen en heb ik er niet echt foto's van kunnen maken. Na de parade is het tijd om m'n fastpassen te verzilveren en de eerste is voor Haunted Mansion. Deze favoriet mag niet ontbreken op de laatste dag. Ik had nog een speciale fastpass in m'n zak zitten, die kreeg ik van de week bij de 'evacuatie' in Space Mountain. Deze gebruik ik voor een ritje Pirates en daarna is het gelijk tijd voor m'n fp+ voor de Jungle Cruise. De laatste fastpass is voor Space Mountain, die moest ik toch zeker nog eens doen en als afsluiter doe ik nog een rondje TTA. Ondertussen blijft het maar regenen en ben ik zeikesnat. Ik heb geen zin meer om de avond vol te maken en loop al winkelend richting uitgang. Nog een paar laatste souvenirtjes/cadeautjes om mee te nemen en dan stap ik op de monorail. Dag DisneyWorld! Tot ooit! Bij TTC pak ik de taxi naar de premium outlet om te kijken bij oa de Disney outlet. Daar vind ik nog een leuke Duffy en een tsum. Niet veel keus en de andere outlet is helaas nog gesloten vanwege de verbouwing.





Vanaf de outlet pak ik de Lynx bus terug naar m'n hotel waar ik snel onder de douche spring en droge kleren aantrek. Het moet niet natter worden! Aan de overkant van m'n hotel zit Applebee's en daar ga ik vanavond met Jenn lekker eten. Onze laatste avond in Orlando met een lekker hapje en drankje. De sweet potato fries smaken prima en ook de babyback ribs zijn heerlijk. Leuke tent! We proosten op een gezellig Horror-weekje en lachen wat af. Een geslaagde trip! Goed gegriezeld tijdens HHN25! Ik neem afscheid van Jenn, die morgen een vroegere vlucht heeft dan ik. Op de hotelkamer pak ik m'n koffer in en dan is het alweer de laatste nacht in m'n lekker bedje in Orlando. Time flies when you're having fun!



30 september 2015
De wekker gaat weer vroeg vandaag. Het is tijd om afscheid te nemen van Universal en er nog een leuke dag van te maken. Ik pak de laatste spullen in, check uit bij het hotel en laat m'n koffer achter bij het bagagedepot. Gelukkig schijnt vandaag de zon, dus pak ik de benenwagen naar Universal. Ik doe vandaag alleen nog de Studios en begin gezellig bij The Simpsons en schiet er op los bij Men in Black. Een erg leuke shooter! Ik pak The Mummy en Transformers mee via de single riders line en kijk wat naar het straat-entertainment. Wat is Universal toch de goede kant op gegaan de afgelopen jaren. Het is super gezellig in dit park! Voor de lunch kan ik bij Moe's Tavern terecht om daar een portie tater tots te eten. Zo lekker! Tijdens het eten krijg ik een appje van Jenn of ik in Universal bent. Ze wou nog een laatste aankoop doen en was haar ticket vergeten. In Citywalk was het niet te koop en ze kon het park niet in. Na het eten loop ik naar de speciale HHN25-winkel om het t-shirt aan te schaffen en loop naar de uitgang en tref daar Jenn weer. Na een kort praatje nemen we nu écht afscheid. Jenn moet richting het vliegveld en ik mag me nog even vermaken in Universal.

Ik doe de Minions attractie, daar viel de wachtrij dit keer mee. Jammer dat het daar steeds zo druk is, want het is zo'n hilarische rij! In de Minions shop haal ik nog 2 leuke pops. Ik kan niet zonder Minions thuis komen! Dan ga ik nog langs bij Harry Potter, doe een ritje Gringotts en loop met een frozen butterbeer rond over Diagon Alley. I just love this place! Als afsluiter doe ik nog de Shrek 3D film. In dat gebouw bevind zich ook het Asylum 3D huis. Ohh wat zou ik die graag nog eens doen. Dat kan helaas niet en moet ik het doen met de Shrek film. Niet zo heel bijzonder, maar wel een grappige film. Ik bezoek nog wat laatste winkeltjes in Universal en Citywalk en loop dan terug richting het hotel. Bij het kruispunt kan ik het toch niet laten om links af te slaan in plaats van rechts. Nog één keer naar Denny's dan, om het af te leren! Want wie weet hoe lang het duurt voor ik weer aan de seasoned fries zit. Een lekkere burger met een portie seasoned fries gaan er altijd wel in. Met een volle maag loop ik terug naar het hotel. Nog even langs de Walgreens voor wat American Candy voor onderweg/thuis.





Bij het hotel haal ik m'n koffer weer tevoorschijn en schuif nog wat met de nieuwste aankopen. Alles past erin en volgens de weegschaal zit ik nog ruim onder het maximale gewicht. Top! M'n shuttle laat op zich wachten en het is inmiddels alweer een kwartier te laat. De vriendelijke dame van het hotel belt even naar Mears en terwijl ze staat de bellen kwam hij al aangereden. Stress voor niks haha. Ik stap in het gehandicaptenbusje, ja echt!, en binnen een half uur komen we aan op MCO. Ik check in voor m'n vlucht, bekijk nog even vluchtig de Universal & Disney stores en loop dan naar de douane. Alles verloopt soepel en ik kan al snel plaatsnemen bij de gate. Geen vertragingen gelukkig. Ik plof neer op m'n vliegtuig stoel en dan is er wat paniek achterin het vliegtuig. Wat er nou precies is gebeurd weet ik niet, maar een gezin moest van boord vanwege hun autistische kind. Die had een gat in z'n hoofd en ze waren bang dat er halverwege de vlucht iets zou gebeuren. Dus hup gezin uit het vliegtuig, alle koffers van deze mensen werden gezocht in het ruim, dan gelijk nog maar even bijtanken en een uur later kunnen we pas vertrekken. Stressvlekken in m'n nek! Haal ik de aansluitende vlucht in London wel?

De vlucht verloopt verder prima. Ik slaap wat, kijk naar Inside Out en we krijgen wat te eten. 's Morgens komen we aan in London, waar ik als een hyena uit het vliegtuig spring en tegen beter weten in naar de volgende vlucht ren. Volgens de stewardessen aan boord ging ik het sowieso niet halen en ging er wel een latere vlucht naar Amsterdam. Toch nam ik de gok, haast me door de douane heen en ren naar de andere kant van het vliegveld. Ik had maar 10 minuten de tijd, dat ging ik nooit halen. Doodmoe kom ik aan bij de gate en wonder boven wonder ben ik nét op tijd. Vlak achter me komen nog een aantal Nederlanders aangerend en dan gaat de deur dicht. De vlucht naar Nederland zit ik uit te hijgen en binnen een klein uurtje zijn we alweer aangekomen op Schiphol. Ik verwacht dat m'n koffer er nog niet zal zijn en vraag het gelijk maar even na. 'Heb je al bij de bagageband gekeken?'. Nee, maar straks sta ik daar 3 kwartier voor niks te wachten. Ik blijk gelijk te hebben, ik had de vlucht gehaald en m'n koffer niet.

Deze zou met de volgende vlucht naar Nederland komen, 's avonds rond 6 uur. Ik vul wat formulieren in en ga dan zonder koffer naar huis. 's Avonds krijg ik maar niks te horen van British Airways en ik besluit om maar te bellen. De mevrouw aan de lijn spreekt gebrekkig Engels en kan me niet verder helpen. Wat een ellende, ik kan daar zo slecht tegen! De volgende dag bel ik weer en krijg ik een mailtje dat m'n koffer 's middags bezorgd zou worden. Gelukkig is hij niet kwijt! 's Middags komt inderdaad m'n koffer aan, maar hij is kapot. De hele onderkant is afgebroken en daar kan ik niks meer mee. Wat een gedoe! Gelukkig is het achteraf allemaal goed gekomen en heb ik een schadevergoeding gekregen van British Airways. Ze vonden inderdaad dat de service slecht was en dan ook nog een kapotte koffer. Ik kreeg maarliefst 200 euro terug en inmiddels heb ik een leuke nieuwe koffer gekocht. Eind goed al goed..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten